V tomto texte boli použité materiály TASR.

Automobilový gigant Stellantis stojí pred vážnymi výzvami, ktoré by mohli ovplyvniť jeho výrobné kapacity v Európe. Podľa Jeana-Philippea Imparata, šéfa európskej divízie spoločnosti, nie je vylúčené, že v najbližších mesiacoch dôjde k uzatvoreniu niektorých závodov.

Hlavným dôvodom je slabnúci záujem zákazníkov o elektrické úžitkové vozidlá, čo komplikuje plnenie prísnych environmentálnych cieľov stanovených Európskou úniou. Tieto ciele by mohli viesť k vysokým finančným sankciám, informovala agentúra AFP.

Počas návštevy závodu v Hordaine na severe Francúzska Imparato varoval, že automobilka je „len pár mesiacov od katastrofy“. Tento závod, ktorý zamestnáva približne 2 600 pracovníkov, sa špecializuje na výrobu ľahkých úžitkových vozidiel pod značkami ako Citroën, Peugeot, Fiat či Opel.

Stellantis prevádzkuje ďalšie výrobné závody zamerané na dodávky aj vo Veľkej Británii, Nemecku, Taliansku, Poľsku a Španielsku, no ani tieto kapacity nemusia stačiť na zvládnutie situácie.

stellantis a fiat
Stellantis/Fiat

Problémové dodávky

Podľa Imparata je kľúčovým problémom nízky dopyt po elektrických dodávkach, ktorý bráni dosiahnutiu ambicióznych cieľov EÚ v oblasti elektrifikácie flotily úžitkových vozidiel. Do konca roka 2027 by mal podiel elektrických dodávok výrazne narásť, aby spoločnosť splnila regulačné požiadavky. V opačnom prípade hrozia Stellantis pokuty až vo výške 2,6 miliardy eur.

„Ak budeme nútení čeliť takýmto sankciám, zatváranie závodov bude nevyhnutné,“ uviedol Imparato s tým, že plnenie cieľov EÚ by si vyžadovalo výrazné zníženie produkcie vozidiel s naftovými motormi.

Táto situácia kladie na Stellantis enormný tlak. Spoločnosť musí hľadať rovnováhu medzi investíciami do vývoja elektrických technológií a udržaním konkurencieschopnosti na trhu, kde zákazníci stále preferujú tradičné pohonné systémy. Imparato zdôraznil, že najbližšie dva a pol roka budú pre budúcnosť výrobných závodov kľúčové.

Automobilka zvažuje rôzne stratégie, ako zvýšiť atraktivitu elektrických dodávok, vrátane inovácií v technológiách a marketingových kampaní. Napriek tomu je zrejmé, že bez výraznej zmeny v spotrebiteľskom správaní a podpory zo strany regulačných orgánov bude Stellantis čeliť náročným rozhodnutiam, ktoré môžu ovplyvniť tisíce pracovných miest a štruktúru jej výrobnej siete v Európe.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP