V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Vo verejnej doprave v Nemecku sa od stredy 28. mája začnú využívať samojazdiace autá. Ide o historický míľnik, pretože pôjde o prvýkrát, čo bude autonómne vozidlo oficiálne zapojené do bežnej prepravnej siete v krajine. Oznámili to v pondelok národný železničný dopravca Deutsche Bahn a regionálna cestovná spoločnosť pre oblasť Rýn-Mohan, ktorá sa nachádza na západe Nemecka.

Cestujúci si budú môcť objednať vozidlo bez vodiča cez mobilnú aplikáciu. Jazdy budú prebiehať vo vopred určených oblastiach, pričom cieľom projektu je zlepšiť dopravnú dostupnosť predovšetkým mimo veľkých mestských centier. Hoci ide o vozidlo bez vodiča, počas testovacej fázy bude na palube prítomný operátor, ktorý v prípade potreby zasiahne.

Systém fungovania je podobný platformám ako Uber, avšak vozidlá budú úplne autonómne. Projekt je zároveň súčasťou verejnej dopravy a má ju urobiť pružnejšou a atraktívnejšou pre obyvateľov menších miest a prímestských oblastí.

Pilotný projekt Kira odštartuje v dvoch mestách

Projekt nesie názov Kira a testovanie sa začne v mestách Langen a Egelsbach, ktoré ležia južne od Frankfurtu nad Mohanom. V druhej polovici roka sa očakáva rozšírenie aj do mesta Darmstadt, ktoré je významným technologickým a univerzitným centrom. Kira získala podporu vo výške 2,2 milióna eur od spolkového ministerstva dopravy, čo podčiarkuje význam autonómnej mobility ako súčasti budúcnosti dopravných riešení v krajine.

Podľa Deutsche Bahn môže autonómna doprava výrazne pomôcť regiónom, ktoré trpia slabým napojením na verejnú dopravu. Mnohé menšie mestá a obce čelia problému nedostatočnej dostupnosti najmä vo večerných hodinách či cez víkendy.

Práve samojazdiace vozidlá môžu byť flexibilnou a nákladovo efektívnou odpoveďou na túto výzvu. Služba by v budúcnosti mohla fungovať bez stáleho personálu na palube, čím by sa znížili prevádzkové náklady a zároveň by sa zachovala dostupnosť dopravy aj v málo frekventovaných oblastiach.

Яндекс.Такси/YouTube

Nemecko testuje budúcnosť mobility

Projekt Kira nie je v Nemecku osamotený. Krajina sa už niekoľko rokov intenzívne pripravuje na éru autonómneho riadenia, pričom legislatíva už umožňuje testovanie samojazdiacich vozidiel na vybraných úsekoch. Zapojenie týchto technológií do reálnej verejnej dopravy je však doteraz bezprecedentné.

Pilotný projekt tak môže slúžiť ako vzorový model pre ďalšie regióny, ktoré budú chcieť implementovať podobné riešenia. V prípade úspechu testov sa očakáva rozšírenie služby aj do ďalších častí Nemecka a následne aj diskusia o širšom využití autonómnych áut vo verejnej doprave naprieč EÚ.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP