Sú bezpečnejšie, výkonnejšie a lacnejšie. Odborníci vyvíjajú „sklenené“ batérie, prekopú trh od základov
Batérie pre elektromobily už dve desaťročia stavajú na tekutých elektrolytoch, ktoré postupnými vylepšeniami priniesli vyššiu výkonnosť a nižšie náklady. Avšak pre zásadný pokles cien elektrických vozidiel, potrebný na ich konkurencieschopnosť s tradičnými vozidlami, je potrebná úplne nová koncepcia.
Odborníci v oblasti inovácií teraz vidia riešenie v keramických batériách. Táto technológia by mohla zmeniť pravidlá hry, píše CleanTechnica.
Bezpečnejšia a výkonnejšia alternatíva
Keramické batérie, známe aj ako „sklenené batérie“, nahrádzajú horľavé tekuté elektrolyty v lítium-iónových batériách pevnými materiálmi. Táto technológia je nielen bezpečnejšia, ale aj šetrnejšia k životnému prostrediu. Prvý významný pokrok v tejto oblasti nastal v roku 1985 zásluhou Hitachi. Napriek tomu technológia získala väčšiu pozornosť až v roku 2017, keď výskumníci z Texaskej univerzity predstavili elektrolyt na báze skla, vyvinutý pod vedením priekopníka lítium-iónových batérií Johna Goodenougha.
Dnes je na čele komercializácie tejto technológie taiwanská firma ProLogium. Spoločnosť len nedávno získala certifikáciu od nezávislej inšpekčnej firmy TÜV Rheinland pre svoju lítium-keramickú batériu. Výsledky testov ukázali špičkovú energetickú hustotu 811,6 Wh/L a 359,2 Wh/kg, čo predstavuje významné zlepšenie oproti predchádzajúcemu modelu certifikovanému v marci.
Rýchly pokrok a globálne ambície
ProLogium prekonala vlastné očakávania, keď zvýšila výkonnosť svojich batérií o 8,36 % (objemová hustota) a 11,90 % (gravimetrická hustota) len v priebehu niekoľkých mesiacov. Táto dynamika je výsledkom 18-ročného výskumu a inovácií. Medzi najväčšie úspechy patrí napríklad keramická vrstva bez separátora a 100 % kremíková anóda.
ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Endokrinologička varuje: Sociálne siete nabádajú Slovákov, že za každou ich ťažkosťou je kortizol
Prelomový výskum: Vedci testujú univerzálnu zbraň proti rakovine, nádory mizli aj pri agresívnych typoch
Martin opustil úspešnú kariéru v IT a v osade na Gemeri mení životy: „Učili ma, že Rómom sa mám vyhýbať“
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP