Skoncujú s plameňmi do pár minút. Nemci testujú novinku na hasenie elektromobilov
Podľa nemeckého portálu AutoBild testujú hasiči v Nemecku špecializované vaky obrovských rozmerov, ktoré chcú použiť pri starostlivosti a implementácii opatrení voči horiacim elektromobilom. Tie je totiž nutné po nehode udržiavať v špeciálnom prostredí, keďže hrozí riziko reťazovej reakcie v akumulátoroch, ktoré je prakticky nemožné uhasiť.
Nebezpečná reakcia
Spaľovacie autá síce horia štatisticky až 60-krát častejšie než elektromobily, vo väčšine prípadov je ale možné ich uhasiť oveľa jednoduchšie a ich požiare nie sú tak drastické. Elektromobily však vo vzácnych prípadoch postihujú reťazové reakcie, kedy plamene dosahujú teplotu až 1 300 °C, pričom ide o veľmi rýchlo sa šíriaci požiar.
V niektorých prípadoch dokonca batérie elektromobilov opakovane vzbĺknu aj niekoľko dní za sebou nemeckí hasiči preto testujú špeciálne vaky, do ktorých chcú vkladať elektromobily po nehodách spolu s približne 2 000 litrami vody. Jedná sa o oveľa jednoduchšie a lacnejšie riešenie v porovnaní so zaužívanými praktikami, v rámci ktorých sú takéto vozidlá odkladané do veľkých kontajnerov s cenou približne 70 000 € a spolu s 10 000 litrami vody.
*** Vetter EIS im TV ***Heute Abend um 19:50 Uhr könnt ihr im MDR – „Einfach genial“ einen interessanten Beitrag zu der…
Posted by Vetter GmbH on Tuesday, July 5, 2022
Tieto vaky stoja „len“ 6 000 € a po tréningu zvládli štyria záchranári zabaliť vozidlo, v tomto prípade elektrický Volkswagen ID.3, do 20 minút, čo bol vyžadovaný cieľ. Plug-in hybridy potrebujú dokonca ešte viac vody, keďže je ich batéria umiestnená o niečo vyššie a nie v podlahe tak, ako pri „čistokrvných“ elektromobiloch.
Vodu môžu kontaminovať
Ani takéto staranie sa o poškodené elektromobily nie je žiadny všeliek kvôli úniku elektrolytov, ktoré pri reakcii s vodou vytvoria kyselinu fluorovodíkovú. Tá je prudko jedovatá a, pochopiteľne, aj žieravá, takže ani po eliminácii rizika požiaru nie je všetko vyriešené.
Vak na poškodené elektromobily má ale aj niekoľko nevýhod. Po použití sa ho musia požiarnici zbaviť a jedná sa len o jednorazové riešenie – na druhej strane veľký kontajner je možné používať prakticky s neobmedzenou životnosťou. Výrobca vaku, spoločnosť Vetter, pracuje na implementácii recyklácie vaku, avšak z finančného hľadiska je pri dlhodobom používaní aj naďalej výhodnejší kontajner.
Vaky navyše nie sú dostatočne veľké na iné než osobné automobily a zatiaľ nie je doriešená ani problematika toho, kto za ne má vlastne platiť – hasiči, či poisťovňa.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
Má dojazd cez 600 km a 428 koní. Gigantické SUV obľúbenej automobilky dostalo slovenské ceny
Zafungovala Muskova stratégia? V rozvinutom európskom štáte stúpli predaje Tesly o 200 %
Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené" autá špinavým trikom
Zlá správa pre fanúšikov legendárneho modelu. BMW stoplo dôležitý projekt, nemá na to kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko mieri najväčšia búrka od začiatku roka. Ohrozený je najmä jeden región (PREDPOVEĎ)
Narcistov odhalí jednoduchý trik. Psychológovia radia, ako ich rozpoznáš vo svojom okolí
Ničí kvalitný spánok, varujú odborníci. Obľúbený ranný zvyk môže zapríčiniť únavu a poruchu sústredenia
Silné zemetrasenie otriaslo obľúbenými letoviskami Slovákov: Úrady hlásia jednu obeť
Slováci uviazli v známom letovisku, márne čakajú na návrat: Tri dni bez batožiny a liekov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Má dojazd cez 600 km a 428 koní. Gigantické SUV obľúbenej automobilky dostalo slovenské ceny
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Zafungovala Muskova stratégia? V rozvinutom európskom štáte stúpli predaje Tesly o 200 %
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
EÚ rozširuje svoju čiernu listinu. Letecký zákaz dostalo až 169 spoločností
Od júla sa menia pravidlá. Mýto sa bude rátať aj podľa emisií
Česko pohltila kauza „drogové bitcoiny“. Jeden z najkontroverznejších škandálov má dohru
Solárne články a tepelné čerpadlá pre viac domácností. Tu je kalkulačka nároku na dotácie
Život vo výške, kde sa vzduch stráca. Vedci sledujú evolúciu v priamom prenose
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Na Slovensko mieri najväčšia búrka od začiatku roka. Ohrozený je najmä jeden región (PREDPOVEĎ)
Narcistov odhalí jednoduchý trik. Psychológovia radia, ako ich rozpoznáš vo svojom okolí
Ničí kvalitný spánok, varujú odborníci. Obľúbený ranný zvyk môže zapríčiniť únavu a poruchu sústredenia
Silné zemetrasenie otriaslo obľúbenými letoviskami Slovákov: Úrady hlásia jednu obeť
Slováci uviazli v známom letovisku, márne čakajú na návrat: Tri dni bez batožiny a liekov
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené