Skoncujú s plameňmi do pár minút. Nemci testujú novinku na hasenie elektromobilov
Podľa nemeckého portálu AutoBild testujú hasiči v Nemecku špecializované vaky obrovských rozmerov, ktoré chcú použiť pri starostlivosti a implementácii opatrení voči horiacim elektromobilom. Tie je totiž nutné po nehode udržiavať v špeciálnom prostredí, keďže hrozí riziko reťazovej reakcie v akumulátoroch, ktoré je prakticky nemožné uhasiť.
Nebezpečná reakcia
Spaľovacie autá síce horia štatisticky až 60-krát častejšie než elektromobily, vo väčšine prípadov je ale možné ich uhasiť oveľa jednoduchšie a ich požiare nie sú tak drastické. Elektromobily však vo vzácnych prípadoch postihujú reťazové reakcie, kedy plamene dosahujú teplotu až 1 300 °C, pričom ide o veľmi rýchlo sa šíriaci požiar.
V niektorých prípadoch dokonca batérie elektromobilov opakovane vzbĺknu aj niekoľko dní za sebou nemeckí hasiči preto testujú špeciálne vaky, do ktorých chcú vkladať elektromobily po nehodách spolu s približne 2 000 litrami vody. Jedná sa o oveľa jednoduchšie a lacnejšie riešenie v porovnaní so zaužívanými praktikami, v rámci ktorých sú takéto vozidlá odkladané do veľkých kontajnerov s cenou približne 70 000 € a spolu s 10 000 litrami vody.
*** Vetter EIS im TV ***Heute Abend um 19:50 Uhr könnt ihr im MDR – „Einfach genial“ einen interessanten Beitrag zu der…
Posted by Vetter GmbH on Tuesday, July 5, 2022
Tieto vaky stoja „len“ 6 000 € a po tréningu zvládli štyria záchranári zabaliť vozidlo, v tomto prípade elektrický Volkswagen ID.3, do 20 minút, čo bol vyžadovaný cieľ. Plug-in hybridy potrebujú dokonca ešte viac vody, keďže je ich batéria umiestnená o niečo vyššie a nie v podlahe tak, ako pri „čistokrvných“ elektromobiloch.
Vodu môžu kontaminovať
Ani takéto staranie sa o poškodené elektromobily nie je žiadny všeliek kvôli úniku elektrolytov, ktoré pri reakcii s vodou vytvoria kyselinu fluorovodíkovú. Tá je prudko jedovatá a, pochopiteľne, aj žieravá, takže ani po eliminácii rizika požiaru nie je všetko vyriešené.
Vak na poškodené elektromobily má ale aj niekoľko nevýhod. Po použití sa ho musia požiarnici zbaviť a jedná sa len o jednorazové riešenie – na druhej strane veľký kontajner je možné používať prakticky s neobmedzenou životnosťou. Výrobca vaku, spoločnosť Vetter, pracuje na implementácii recyklácie vaku, avšak z finančného hľadiska je pri dlhodobom používaní aj naďalej výhodnejší kontajner.
Vaky navyše nie sú dostatočne veľké na iné než osobné automobily a zatiaľ nie je doriešená ani problematika toho, kto za ne má vlastne platiť – hasiči, či poisťovňa.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP