Po zdražovaní zo strany UPC a minulý týždeň aj Telekomu si za domáci internet priplatia zákazníci ďalšieho slovenského operátora. Ako informuje Živé.sk, DSi Data známy aj svojou službou Flexi zvyšuje ceny prre nových aj existujúcich zákazníkov.

Vysvetlenie je rovnaké, ako v prípade všetkých mobilných aj fixných operátorov.

„K rozhodnutiu zvýšiť cenu internetového pripojenia sme boli prinútení na základe dlhodobo zvyšujúcich sa prevádzkových nákladov, ako sú náklady na energie, zariadenia, tovary a služby nad úroveň, kedy už nedokážeme zvýšené náklady kompenzovať optimalizáciou, vlastnými rezervami tak, aby to nebolo na úkor nášho trvalého úsilia zvyšovania kvality a bezpečnosti poskytovaných služieb,“ uvádza DSi Data.

Ceny DSi Data zvyšuje o 1,01 a 1,51 eura mesačne.

Základná optika s rýchlosťou do 75 Mbit/s bude po zmene stáť 11 eur mesačne (+1,01 eura) rýchla a prémiová až do 550 Mbit/s 15,5 eur, respektíve 18,55 eur mesačne.

Aj iné formy pripojenia

DSi Data má rovnako ocenený aj „základný“, „rýchly“ a „prémiový“ LTE internet:

  • Základný 20/2 Mbit/s – 11 eur mesačne (+1,01 eura)
  • Rýchly 35/3 Mbit/s – 15,5 eur mesačne (+1,51 eur)
  • Prémiový 50/5 Mbit/s – 18,5 eur mesačne (1,51 eur)

Rovnaké ceny má tiež káblový a VDSL internet s rýchlosťami do 50 Mbit/s respektíve 90 Mbit/s. A bezdrôtový Air Max a Wireless Pro.

S malými výhodami

Je zvykom, že operátori, ktorí už pýtajú vyššie poplatky, dávajú zákazníkom aspoň vyššie rýchlosti pripojenia. DSi Data podľa Živé zvyšuje rýchlosť pri VDSL pripojení a na optike od Telekomu, zo 150 a 300 Mbit/s pri dvoch vyšších programoch.

Ostatní si budú musieť počakať. „V priebehu nasledujúceho obdobia budeme túto tému riešiť aj pre optické služby a aj pre novšie bezdrôtové technológie. V konečnom dôsledku sa táto zmena bude týkať viac ako 80 percent zákazníkov,“ uviedol pre Živé.sk vedúci obchodného oddelenia DSi Data Dalibor Bíro. Prísť by mohla aj gigabitová optika.

Ak má zákazník od DSi Data aj televíziu, zvýšenie sa ho nedotkne a ceny zostanú rovnaké.

Druhým benefitom bude bezplatná podpora pri akýchkoľvek problémoch – aj vinou samotného zákazníka, ktorý si napr. nechtiac zmení nastavenia routera. Platiť sa bude len za prípadný hardvér či káble. Operátor však spoplatní úmyselné a opakované poruchy.

Čo robiť, ak viac platiť nechceš

Ceny sa zvyšujú od dnes, aktuálnym zákazníkom však nové faktúry budú nabiehať od 1. mája. Každý ale dostane možnosť zrušiť zmluvu aj bez zmluvnej pokuty, tak ako to providerovi prikazuje zákon. Stihnúť to však treba do 30 dní.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú