Pandémia COVID-19 mala na slovenské e-shopy pozitívny vplyv. Šesť z desiatich online obchodov zaznamenalo za toto obdobie nárast tržieb. Tretina dokonca viac ako o 30 %.

Vyplýva to z prieskumu E-shop Barometer, ktorý zrealizovala spoločnosť KPMG v spolupráci s firmou ui42. Medziročný nárast obratu očakáva v aktuálnom predvianočnom období 60 % slovenských e-shopov. Osem z desiatich online obchodov zároveň predpokladá, že priemerná výška nákupu v ich e-shope sa pred Vianocami zvýši. Viac ako polovica odhaduje, že tento nárast bude do 20 %.

Ani prosperujúcim e-shopom sa však nevyhli ťažkosti. Podľa prieskumu bojovali najmä s výpadkom dodávateľov a problémami s logistikou. Viac ako polovica slovenských e-shopov zaradila v reakcii na pandémiu do svojho portfólia nové produkty a služby. Tretina opýtaných nerobila žiadne špeciálne opatrenia a pätina spustila výpredaje a zľavy.

Za svoju najväčšiu konkurenčnú výhodu považujú slovenskí online obchodníci špecializáciu e-shopu na konkrétny typ produktov alebo služieb. V tomto duchu sa vyjadrilo 46 % respondentov. Väčšina online obchodov zároveň v prieskume potvrdila ambíciu rozširovať svoje podnikanie do zahraničia, 43 % slovenských e-shopov má v pláne expandovať a ďalšia pätina o tejto možnosti aktuálne uvažuje.

Prieskum E-shop Barometer 2020 uskutočnila spoločnosť KPMG na Slovensku v spolupráci s firmou ui42 formou online dotazníka na vzorke 74 respondentov. Zber dát prebiehal v novembri tohto roku.

KPMG je globálna sieť poskytujúca služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Aktívna je v 147 krajinách. KPMG Slovensko je nezávislým členom medzinárodnej siete KPMG a na Slovensku pôsobí od roku 1991. V súčasnosti zamestnáva viac ako 300 ľudí a má 12 partnerov.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú