Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Niektoré herné série sú tu s nami už zopár desaťročí a ich začiatky si možno pamätajú aj tvoji rodičia. Diablo, Super Mario, Final Fantasy, Legend of Zelda, Prince of Persia a mnoho ďalších začínalo už v 80. a 90. rokoch, pričom mnohé z naďalej dostávajú pokračovania.

Pri každej novej časti sa tvorcovia snažia komunitu na kúpu presvedčiť zaručenými inováciami, novinkami i pokročilým vizuálom, ktoré však v mnohých prípadoch zostanú len v traileroch alebo na papieri.

Trendom novodobého zábavného priemyslu je budovať siahodlhé série zo značiek, ktoré boli na začiatku úspešné a vyťažiť z nich aj posledný cent, a to bez ohľadu na skutočnosť, že kedysi populárne herné i filmové série trpia úpadkom a nedostatkom inovácií.

Vývojári nevidia dôvod na prinesenie novej značky, pokiaľ majú v repertoári zvučné kalibre typu Far Cry, Battlefield alebo Call of Duty, ktorých skalní fanúšikovia častokrát ani nehľadia na to, či sa niečo zmenilo alebo nie. Jednoducho je to mainstream a nevadí im každoročne zaplatiť desiatky eur za „nový“ prírastok. Množstvo herných sérií sa však trápi už dlhodobo a možno je načase nahradiť ich niečím originálnejším. Tieto už sú dávno za zenitom.

Need for Speed

Legendárna závodná séria je s nami od roku 1994, kedy prerazila vďaka svojej realistickosti správania vozidiel, na ktorej spolupracovali so skutočnými pretekármi a odborníkmi. Odvtedy sa séria transformovala na arkádovejší štýl a dodnes sa hráči z tejto franšízy dočkali neskutočných 25 dielov. Nič nenasvedčuje tomu, že by EA chcelo šliapnuť na brzdu.

Problémom pri Need for Speed je, že tvorcovia nedokážu zadefinovať smer, ktorým chcú ísť a často sa snažia až príliš vzdialiť od toho, čo hráčov bavilo v zlatej ére značky – arkádové pouličné závody plné adrenalínu.

EA

Underground 2 a Most Wanted z roku 2005 sú zaslúžene najlepšími časťami, ktoré ponúkli úžasné otvorené mestá, ikonické typy závodov na čele s obľúbeným driftom v Underground 2 a samozrejme nitro, vďaka ktorému si dokázal vyhrať stratený závod a jednoduchšie utiecť pred policajtmi.

Posledné časti však poráža neúprosná konkurencia v podobe série Forza Horizon. Tá zadefinovala moderné štandardy, ktoré má arkádový typ závodných hier obsahovať. Sú nimi napríklad úplne otvorený svet, stovky automobilov, zarábanie peňazí a prepracovaný tuning takmer každej súčiastky na vozidle.

EA

Séria Need for Speed trpí aj ďalšími problémami a diely zráža aj chabá umelá inteligencia protivníkov, takmer v každej časti je príliš vysoká miera recyklácie rovnakých pretekov a v poslednej dobe aj prihlúple príbehy, bez ktorých by sme sa určite zaobišli. Namiesto nich by sérii prospelo zamerať sa na úplne iné aspekty.

Vyskúšaj, ako obstojíš v kvíze o herných klasikách
KVÍZ: Budeš nostalgiou bez seba. Tento kvíz herných ikon 90. rokov dá na 100 % len málo hráčov

Far Cry

Transformácia obľúbenej série do podoby, v akej ju poznáme dnes, trvala osem rokov a boli k tomu potrebné tri časti. V úplnom počiatku sme videli mutantov, pričom dvojka sa paradoxne držala pri zemi a neponúkla žiadne nadprirodzené či zmutované monštrá.

Tento štýl hre sadol ako uliaty a podobnou, no mierne uletenejšou hrateľnosťou, sa tvorcovia ubrali aj v dnes už legendárnej tretej časti. Séria sa odvtedy vyznačuje najmä silnými záporákmi – každý z nich má svoj príbeh, do ktorého sa nejakým spôsobom zapojí hlavný hrdina s cieľom zlikvidovať ďalšieho diktátora alebo fanatika.

Ubisoft

Od spomínanej tretej časti sa však z pohľadu herných mechaník nezmenilo takmer nič. Môže za to aj fakt, že séria beží stále na tom istom engine – Dunia 2, a to už od roku 2012. V hrách dookola plníš stereotypné misie, získavaš spojencov, vylepšuješ zbrane a likviduješ stanovištia či pevnosti nepriateľov. Bohužiaľ aj pohyby a schopnosti hlavnej postavy sú stále takmer rovnaké a zbrojný arzenál sa tiež rozširuje iba minimálne.

Problém je taktiež v nepriateľoch, ktorí sa už 11 rokov takmer nezmenili. V sérii nájdeš tie isté typy – obyčajná pechota, obrnenci, snajperi a niekoľko ďalších. To by samo o sebe nebol až taký problém, no ich umelá inteligencia je vždy navlas rovnaká ako v predošlých hrách.

Ubisoft

Môžeme teda povedať, že Far Cry sa už dlhé roky nikam neposúva, jedinou zmenou medzi časťami sú hlavní záporáci a lokality, ktoré sú dostatočne variabilné, no stále neprekonajú pocit, že hráš dookola tú istú hru.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú