Slovak Telekom varuje zákazníkov aj verejnosť pred novým typom podvodu, ktorý sa šíri prostredníctvom e-mailov. Správy sa tvária ako oficiálne výzvy na úhradu neuhradených faktúr po splatnosti, no v skutočnosti ide o podvod, ktorého cieľom je vylákať osobné alebo platobné údaje.

Zákazníci by si mali dôkladne všímať, z akej adresy správy prichádzajú. Slovak Telekom uvádza, že fakturačná komunikácia odchádza výlučne z e-mailovej adresy faktura@telekom.sk, výnimočne z moj@telekom.sk. Správy z iných adries sú s veľkou pravdepodobnosťou podvodné.

Telekom upozorňuje na vážny podvod

Pri prijatí podozrivého e-mailu odporúča spoločnosť overiť odosielateľa a predmet správy. V žiadnom prípade netreba otvárať prílohy, klikať na odkazy ani zadávať osobné alebo platobné údaje. Podvodné e-maily môžu obsahovať škodlivý softvér alebo presmerovať na falošné platobné stránky. Takto vyzerá ukážka podvodného e-mailu:

Telekom upozorňuje na podvod
Telekom

Bezpečné overenie faktúr ťa ochránia pred rizikom

Stav fakturácie je možné bezpečne overiť prostredníctvom mobilnej aplikácie Telekom alebo cez zákaznícku zónu na webovej stránke www.telekom.sk. Tieto oficiálne kanály poskytujú aktuálne a bezpečné informácie.

Podvodníci často vytvárajú dojem naliehavosti a snažia sa prinútiť používateľa konať impulzívne. Cieľom je, aby obratom klikol na škodlivý odkaz alebo zaplatil neexistujúcu faktúru. Je preto dôležité nepanikáriť a všetky e-maily tohto typu starostlivo preveriť.

Spoločnosť zdôrazňuje, že nikdy nežiada zadanie údajov o platobnej karte ani iné citlivé informácie prostredníctvom e-mailu. Ak existuje akákoľvek pochybnosť o pravosti správy, odporúča sa kontaktovať zákaznícku podporu alebo sa prihlásiť do konta cez oficiálnu stránku.

Kybernetické hrozby sú čoraz prepracovanejšie, preto je dôležité zostať obozretný. Overenie odosielateľa, kontrola adresy a opatrnosť pri zadávaní údajov sú kľúčom k ochrane pred podvodom.

V prípade, že podozrivý e-mail dorazil do tvoje schránky, najlepšou reakciou je ho vymazať. V prípade pochybností je vždy lepšie obrátiť sa na zákaznícku linku. Prevencia je najúčinnejšou ochranou pred následkami online podvodu.

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP