Veľká svetová automobilka kapituluje. Svoju ruskú pobočku predá priamo Moskve
V správe sú materiály SITA.
Aktualizované: Francúzska automobilka Renault oznámila predaj svojej pobočky v Rusku tamojšiemu hlavnému mestu Moskva. Podiel v ruskej spoločnosti Avtovaz zasa odpredá tamojšiemu inštitútu vo vlastníctve štátu.
Renault v pondelok uviedol, že jeho predstavenstvo schválilo dohodu o predaji svojho podielu v Avtovaze vo výške 67,69 % producentovi Lady – inštitútu NAMI, ktorý sa v Rusku zaoberá vedeckým výskumom automobilov a automobilových motorov. Súčasťou dohody je šesťročná opcia pre Renault na spätné odkúpenie tohto podielu.
Ako uviedol generálny riaditeľ Renault Group Luca de Meo, bolo to „ťažké, ale nevyhnutné rozhodnutie“. „Robíme zodpovednú voľbu smerom k našim 45 000 zamestnancom v Rusku a zároveň zachovávame výkonnosť skupiny a našu schopnosť vrátiť sa do krajiny v budúcnosti v inom kontexte,“ poznamenal.
V marci Renault oznámil, že pozastaví výrobu vo svojom moskovskom závode. Učinil tak v dôsledku silnejúcej kritiky, keďže automobilka sa po začiatku ruskej invázie, na rozdiel od iných svetových firiem, zdráhala ukončiť svoje pôsobenie v Rusku.
Pôvodný článok z 23. marca 2022: Renault Group v stredu neskoro večer vydal oficiálne stanovisko, v ktorom konečne potvrdzuje okamžité zastavenie všetkých „výrobných aktivít“ v Rusku.
„Konáme zodpovedne voči 45-tisíc zamestnancom v krajine. Renault Group pripomína, že už doteraz implementoval potrebné opatrenia v súlade s medzinárodnými sankciami,“ stojí v stanovisku.
? Renault industrial activities in Russia are suspended as of today. To learn more: https://t.co/0cKrLsOgmI pic.twitter.com/6amDN3tefC
— Renault Group (@renaultgroup) March 23, 2022
Pôvodný článok z 10:31: Francúzska automobilka Renault obnovila výrobu áut v Rusku. Po vypnutí výrobných liniek, ktoré nastalo koncom februára, sa fabriky znova dostávajú do pohybu, informoval portál AutoNews.
Renault v skutočnosti ani nikdy neuviedol, že prevádzku svojich fabrík v Rusku prerušil v dôsledku ruskej invázie na Ukrajinu. Koncom februára spoločnosť uviedla, že fabriky pozastavuje kvôli “vynúteným zmenám logistických trasách”.
Predstavenstvo Renaultu teraz plánuje nechať svoje fabriky otvorené, pokiaľ to bude možné, čo je v rozpore s postojom takmer všetkých západných firiem, ktoré sa takto pridávajú k sankciám za Putinove hrôzostrašné besnenie.
Automobilka aspoň prisľúbila, že bude dodržiavať všetky sankcie uvalené na Rusko zo strany Európskej úniou.
Ako dodáva portál CeskeNoviny, hovorca Renaultu neprezradil žiadne bližšie detaily, do kedy by mali fabriky s istotou fungovať ďalej. Situácia s komponentmi pre automobily je aktuálne veľmi nestabilná a premenlivá.
Vo fabrike v Moskve koncern Renault vyrába modely Kaptur a Arkana, a aj Nissan Terrano a Daciu Duster.
Paradox je, že zatiaľ čo Renault obnovuje svoju výrobu v Rusku, domáca automobilka AvtoVAZ prerušuje výrobu vo svojich fabrikách Toliati a Iževsk – v dôsledku nedostatku komponentov.
Výrobu zastavil aj Volkswagen
Aj koncern Volkswagen bol nútený zastaviť výrobu niektorých svojich modelov. V Európe takisto došli dôležité komponenty, no VW zatiaľ pozastavil iba výrobu elektromobilov postavených na platforme MEB.
Pôvodne mali byť výrobné linky zastavené iba do 18. marca, no situácia u našich východných susedov sa nezlepšila, práve naopak. Aj tých málo výrobcov káblových zväzkov na Ukrajine už pomaly prechádza z obmedzeného režimu výroby do úplnej odstávky.
Ako dodáva portál Electrive, rovnaký scenár nastal aj v továrni v Drážďanoch, ktorá takisto pozastavuje výrobu elektromobilu VW ID.3 až do apríla tohto roku.
Továreň v Zwickau produkuje elektromobily VW ID.4, ID.5, Audi Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback, no tiež úplnú novinku Cupra Born. Problémy teda môžu pocítiť najmä záujemci o VW ID.5, ktorý mal k prvým zákazníkom doraziť už začiatkom apríla a zrejme sa tak v dôsledku pozastavenia výroby nestane.
Ostatní si takmer určite budú musieť na svoje auto počkať o pár týždňov a možno aj mesiacov dlhšie. Továrne v Zwickau a Drážďanoch sú totiž jediné, kde sa zatiaľ európske elektromobily postavené na platforme MEB vyrábajú, samozrejme s výnimkou Mladej Boleslavy, kde sa vyrába elektrická Škoda Enyaq.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP