Každý mesiac Steam vykonáva prieskum, ktorý zbiera údaje o hardvéri a softvéri používanom hráči z celého sveta. Prieskum za november 2024 ukazuje, že technológie sa síce posúvajú, ale „priemerný“ hráč zostáva pri overených štandardoch.

Čo je populárne?

Väčšina hráčov používa Windows 11 64-bit (52,98 %), čo potvrdzuje jeho dominanciu v hernom svete. 16 GB RAM ostáva optimálnym základom pre plynulý herný výkon, pričom ju má 46 % hráčov. 6-jadrové procesory, najčastejšie od Intelu (63,32 %), tvoria hlavnú výpočtovú silu väčšiny zostáv.

ScreenShot/Steam

Na grafickej scéne stále kraľuje NVIDIA RTX 3060 (4,89 %), ktorá poskytuje ideálny výkon pre hry vo Full HD (1920 × 1080), čo je stále najrozšírenejšie rozlíšenie (55,98 %). Viac monitorov a vyššie rozlíšenia, napríklad 4K, sú však na vzostupe. Úložisko nad 1 TB je dnes štandardom pre 53 % hráčov, čo odráža nároky moderných hier na veľké dátové objem.

Kontroverzná praktika

O tom, ako moc sa herný trh v posledných rokoch mení, sme už niekoľkokrát písali. Jedným z fenoménov modernej doby je digitálny nákup hier, ktoré však v skutočnosti nikdy nevlastníš. Pri ich kúpe to totiž funguje podobne, ako keď si zaobstaráš kancelársky softvér, pri ktorom dostaneš iba licenciu na jeho používanie.

Veľkú diskusiu na túto tému rozpútalo vypnutie serverov hry The Crew, ktorá zmizla z knižníc používateľov aj napriek tomu, že si za ňu zaplatili. Celá situácia vyvrcholila súdnym sporom, keďže mnoho hráčov nikdy netušilo, že keď si „kúpia“ hru, tak si vlastne len platia za licenciu, ktorá im umožní hru stiahnuť a hrať.

Štát Kalifornia má v celej kauze jasno a pripravuje zákon, ktorý digitálnym predajcom hier a softvéru uloží povinnosť informovať používateľov o skutočnosti, že nekupujú produkt, ale licenciu na jeho používanie.

Zákon síce vstúpi do platnosti až budúci rok, no vo Valve so svojím obchodom Steam nechce nechať nič na náhodu a tak začali informovať zákazníkov s predstihom. Už minulý týždeň sa totiž začali šíriť informácie o tom, že na Steame pridali nové okno, ktoré ti pri platbe za hru povie o tejto novinke.

VR technológia zatiaľ stagnuje – Oculus Quest 2 je najobľúbenejším headsetom (34,14 %), no adopcia zostáva pomalá. Steam prieskum ukazuje, kam smeruje priemerný hráč, otázka je, ako si na tom ty?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú