Prémiové nemecké športiaky sa môžu skryť. Toyota predáva svoj posledný ikonický model za závratnú sumu
Toyota sa lúči so svojím ikonickým športiakom vo veľkom štýle. Ak si naň brúsiš zuby a si veľkým fanúšikom exemplárneho modelu, mal by si rozbiť prasiatko a vybrať si z neho poriadne tučný balík peňazí. Supra A90 Final Edition totiž prichádza s cenovkou, ktorá zatieňuje aj prémiové nemecké športové autá, čo už je čo povedať.
Neprekvapí však, že výroba je obmedzená na 300 kusov, pričom polovica áut poputuje do Európy a druhá do Japonska. Exkluzivita teda v tomto prípade nie je len marketingovou frázou, keďže každý jeden kus je raritou. Na tému upozornil portál Motor1.
Ceny sú poriadne prestrelené
Na domácom japonskom trhu bude stáť Final Edition 15 miliónov jenov, čo predstavuje približne 92 500 eur. To je však ešte ten „lacnejší“ variant. V Nemecku si totiž za rovnaký model zákazníci priplatia až 142 800 eur a vo Francúzsku dokonca 144 000 eur. Pre porovnanie, štandardná verzia Supry s trojlitrovým šesťvalcom začína v Nemecku na 73 250 eurách, základná dvojlitrová verzia stojí 63 250 eur.
Áno, to je takmer dvojnásobok ceny za rozlúčkovú verziu a veru, neurobili sme preklep. Vysoká cenovka však nie je jediný „problém“. Aby si sa k nej vôbec dostal (mimo Nemecka), musíš mať aj kus šťastia – v Japonsku aj vo Francúzsku prebieha predaj tohto modelu formou lotérie.
Čo však ospravedlňuje takýto cenový skok? Final Edition prináša niekoľko zásadných technických vylepšení. Najzásadnejšou zmenou je výkon – motor B58, ktorý zostáva základom modelu, dostal masívny upgrade. Výkon narastá zo 382 koní na 429 koní a krútiaci moment stúpa z 500 na 570 Nm. Ide teda o najsilnejšiu verziu tohto agregátu, akú kedy Toyota (resp. BMW) použila – dokonca silnejšiu než v ktoromkoľvek modeli značky BMW.
Okrem výkonu dostáva Supra A90 Final Edition aj hardvérové chuťovky – väčšie predné brzdy od Bremba, titánový výfuk Akrapovič, nastaviteľný podvozok KW a špeciálne disky s logom Gazoo Racing – vpredu 19-palcové, vzadu až 20-palcové, obuté do športových pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú až o 10 % širšie než bežné.
Aerodynamický balík zahŕňa karbónový predný spojler a zadné krídlo so swan-neck uchytením. Nechýba ani funkčný karbónový výduch na kapote, ktorý je možné počas jazdy na okruhu demontovať pre lepšie chladenie. Interiér sa nesie v duchu motorsportu – karbonové Recaro škrupiny s červenými pásmi, Alcantara na každom kroku a hliníkové uchytenie zadného pomocného rámu priamo z modelu Supra GT4.
Aj Porsche je lacnejšie
Aj keď sa nedá poprieť, že ide o špičkovo vybavený kus techniky, mnohým sa cena zdá jednoducho prehnaná. Za podobnú sumu si môžete zaobstarať napríklad plne vybavené BMW M4 Competition xDrive, ktoré je stále lacnejšie než Supra Final Edition. Alebo štýlový Lotus Emira s V6 pod kapotou. Dokonca aj Porsche 911 Carrera T – ikonický športiak par excellence – je dostupnejší, keďže v Nemecku štartuje na 141 700 eurách.
A hoci je cena Final Edition ohromujúca, stále to nie je najextrémnejší prípad – len pripomeňme Alpine A110 R Ultime, ktorého cenovka sa vyšplhala na absurdných 330 000 eur, čím sa stal najdrahším štvorvalcom na trhu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Začala sa neviditeľná vojna o suroviny. Štyri veľmoci spustili tajný plán, aby odstavili Čínu
Letí závratnou rýchlosťou. K Marsu sa blíži záhadný objekt, ktorý nechal vedcov bez slov
Stojí menej ako jedno euro. Vedci z MIT vymysleli jednoduchý test, ktorý odhalí rakovinu
Uzavreli kvôli nemu Bratislavu a v Holíči postavili pancierový vlak. Akčný film so slovenskými koreňmi má prvý trailer
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
50-tisíc Rusov na fronte, letná ofenzíva v troskách: Korupcia ničí armádu, Ukrajinci chystajú tvrdý protiútok
Slováci ich „hltajú“ ako lentilky: Kardiológ odhalil doplnky, ktoré vedú k neplodnosti, zlyhaniu pečene a predčasnej smrti
NÁROČNÝ KVÍZ: Iba 10 % Slovákov odpovie správne na všetky otázky. Prever svoje znalosti z chémie
Smrteľný vírus v populárnej destinácii Slovákov: Krajina hlási prvé úmrtie, 25 ľudí je v karanténe
Rusi prekvapili lacným dronom z peny. Černika pôsobí primitívne, no ničí s prekvapivou presnosťou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vymenil som svoje smart hodinky za „Čínu“ a ostal som zarazený. Najväčší predsudok Slovákov je dávno preč
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- iPhone stráca lesk. Slováci už nechcú míňať za mobily 1000 eur a našli si nového miláčika
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
-
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
- Najlepší film Marvelu posledných rokov je konečne online. Aj so slovenským dabingom
-
- Vedci našli skrytý trik, ako obnoviť zrak. Takéto niečo by ti nikdy nenapadlo
- Celý život triedila plasty. Žena neverila vlastným očiam, keď pomocou AirTagu zistila, kde končia
- Stáročia stará záhada má jasnú odpoveď. Vo vnútri Mesiaca našli veľké prekvapenie
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Deje sa to len raz za 11 000 rokov. K Slnku sa blíži záhadná planéta a vedci musia konať rýchlo
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP