Toyota sa lúči so svojím ikonickým športiakom vo veľkom štýle. Ak si naň brúsiš zuby a si veľkým fanúšikom exemplárneho modelu, mal by si rozbiť prasiatko a vybrať si z neho poriadne tučný balík peňazí. Supra A90 Final Edition totiž prichádza s cenovkou, ktorá zatieňuje aj prémiové nemecké športové autá, čo už je čo povedať.

Neprekvapí však, že výroba je obmedzená na 300 kusov, pričom polovica áut poputuje do Európy a druhá do Japonska. Exkluzivita teda v tomto prípade nie je len marketingovou frázou, keďže každý jeden kus je raritou. Na tému upozornil portál Motor1.

Ceny sú poriadne prestrelené

Na domácom japonskom trhu bude stáť Final Edition 15 miliónov jenov, čo predstavuje približne 92 500 eur. To je však ešte ten „lacnejší“ variant. V Nemecku si totiž za rovnaký model zákazníci priplatia až 142 800 eur a vo Francúzsku dokonca 144 000 eur. Pre porovnanie, štandardná verzia Supry s trojlitrovým šesťvalcom začína v Nemecku na 73 250 eurách, základná dvojlitrová verzia stojí 63 250 eur.

Áno, to je takmer dvojnásobok ceny za rozlúčkovú verziu a veru, neurobili sme preklep. Vysoká cenovka však nie je jediný „problém“. Aby si sa k nej vôbec dostal (mimo Nemecka), musíš mať aj kus šťastia – v Japonsku aj vo Francúzsku prebieha predaj tohto modelu formou lotérie.

Čo však ospravedlňuje takýto cenový skok? Final Edition prináša niekoľko zásadných technických vylepšení. Najzásadnejšou zmenou je výkon – motor B58, ktorý zostáva základom modelu, dostal masívny upgrade. Výkon narastá zo 382 koní na 429 koní a krútiaci moment stúpa z 500 na 570 Nm. Ide teda o najsilnejšiu verziu tohto agregátu, akú kedy Toyota (resp. BMW) použila – dokonca silnejšiu než v ktoromkoľvek modeli značky BMW.

Toyota
Toyota

Okrem výkonu dostáva Supra A90 Final Edition aj hardvérové chuťovky – väčšie predné brzdy od Bremba, titánový výfuk Akrapovič, nastaviteľný podvozok KW a špeciálne disky s logom Gazoo Racing – vpredu 19-palcové, vzadu až 20-palcové, obuté do športových pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2, ktoré sú až o 10 % širšie než bežné.

Aerodynamický balík zahŕňa karbónový predný spojler a zadné krídlo so swan-neck uchytením. Nechýba ani funkčný karbónový výduch na kapote, ktorý je možné počas jazdy na okruhu demontovať pre lepšie chladenie. Interiér sa nesie v duchu motorsportu – karbonové Recaro škrupiny s červenými pásmi, Alcantara na každom kroku a hliníkové uchytenie zadného pomocného rámu priamo z modelu Supra GT4.

Toyota
Toyota

Aj Porsche je lacnejšie

Aj keď sa nedá poprieť, že ide o špičkovo vybavený kus techniky, mnohým sa cena zdá jednoducho prehnaná. Za podobnú sumu si môžete zaobstarať napríklad plne vybavené BMW M4 Competition xDrive, ktoré je stále lacnejšie než Supra Final Edition. Alebo štýlový Lotus Emira s V6 pod kapotou. Dokonca aj Porsche 911 Carrera T – ikonický športiak par excellence – je dostupnejší, keďže v Nemecku štartuje na 141 700 eurách.

A hoci je cena Final Edition ohromujúca, stále to nie je najextrémnejší prípad – len pripomeňme Alpine A110 R Ultime, ktorého cenovka sa vyšplhala na absurdných 330 000 eur, čím sa stal najdrahším štvorvalcom na trhu.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP