Keďže je v marcovom PS Plus jeden z najikonickejších titulov éry PS2 a zároveň aj hra, ktorá dané zariadenie dokázala vyťažiť na viac ako maximum, pripravili sme si pre teba pripraviť rebríček 7 hier, ktoré kedysi dávali herným konzolám a počítačom riadne zabrať.

Crysis

Videoherná trilógia Crysis je v hernej komunite kapitolou sama o sebe. Každá jedna z trojice hier posúvala míľniky vizuálu hier danej doby, no najviac sa do pamäte nadšencom hier vryla jednotka z roku 2007. Tá bežala na CryEngine 2, vďaka ktorému Crysis ponúkol nádherné scenérie tropického ostrova, extrémne realistickú fyziku a deštrukciu prostredia. Hra aj niekoľko rokov od vzniku fungovala ako benchmark pre počítačové zostavy, z čoho zľudovela aj hláška: ,,Can it run Crysis?“

Shadow of the Colossus

Marcová hra zadarmo na PS4, Shadow of the Colossus, má svoje korene v roku 2005, kedy prevalcovala majiteľov druhého PlayStationu niečím, čo sa v tej dobe na konzolách zdalo nemožným. Svet hry bol obrovský, prechádzať si sa v ňom mohol bez potreby nahrávacích obrazoviek a kolosy, okolo ktorých sa točí celá hra, boli spracované, v medziach PS2, do najmenšieho detailu.

Hra sa do análov histórie zapísala najmä svojim legendárnym framerateom, keďže hra nemala problém padnúť aj pod 15 FPS. PS4 remake je na tom podstatne lepšie, takže siahni radšej po ňom.

 

StarFox

Rok 1993 a 3D grafika na konzolách nešli veľmi dokopy, no múdre hlavy v Nintende si povedali, že hardvérové hranice vtedajšieho SNESka dokážu posunúť ešte o niekoľko úrovní vyššie. Preto vyvinuli jednu z mála hier na daný systém, ktorej vizuál bol kompletne v 3D.

Keď sa pozrieš na niekoľko ďalších hier tej doby, tak zistíš, že 3D na konzolách nebolo vtedy až také terno, keďže aj niekoľkonásobne silnejšie počítače si začali túto technológiu ešte len pomaly privlastňovať. Asi aj preto pôvodný StarFox na SNES bežal ledva v 15 FPS.

The Witcher 3: Wild Hunt

Najnovšia hra na tomto zozname a jedna z technicky najnáročnejších hier doteraz, tretí Zaklínač, v roku svojho vzniku valcoval nielen vtedy relatívne nové konzoly PS4 a Xbox One, ale aj herné počítače. Hra od roku 2015 funguje ako technologický benchmark pre nový hardvér, najmä vďaka obrovskému a do najmenšieho detailu prepracovanému svetu. Ďalší míľnik tretieho Zaklínača je verzia pre Nintendo Switch, kde hra na pomery mobilnej architektúry konzoly po poslednej oprave ide a vyzerá náramne dobre.

Assassin´s Creed: Unity

Či už ide o grafickú vyspelosť Assassina z roku 2014 alebo jeho prvotnú technickú nedokonalosť, hra dávala v tej dobe počítačom a konzolám riadne zabrať. V dnešnej dobe spustiť Unity nie je až tak veľkým problémom, no pred takmer 6 rokmi mal tento diel série s optimalizáciou vážne problémy.

Hra mala spočiatku problém bežať plynulo aj na výkonných zostavách, čomu neskôr napomohli až početné úpravy. Ubisoft optimalizáciuabsolútne nezvládol, za čo si hra odniesla nespočetne veľa záporných recenzií.

The Last of Us

Tretia konzola od PlayStationu za celú svoju životnosť trpela problematickým vývojom hier, na čom sa podpísala architektúra Cell procesorov. Multiplatformové hry preto spravidla vyzerali a bežali lepšie na konkurenčnom Xboxe 360, no ak išlo o exkluzívne tituly ako v prípade hier od Naughty Dog, tak PS3 ponúkala vizuálne orgie.

Pravdepodobne najlepšie technicky zvládnutou hrou vtedajšej konzolovej generácie je The Last of Us, ktorý z PS3 v roku 2013 vymlátil aj to posledné percento výkonu.

Tekken 3

V časoch, keď ešte v PC komunite fičali emulátory videoherných konzol, tak Tekken 3 bol v oblasti PS1 emulácie Nemesis pre počítače. Bojovka v časoch prvého PlayStationu išla na úctyhodných 30 FPS s menšími prepadmi, no na rok 1998 ponúkla extrémne detailné modely postáv.

Tých bolo v hier niekoľko desiatok a každá z nich bola prepracovaná tak, ako sa konkurenčným hrám mohlo len snívať. Len málo hier v tej dobe totiž dokázalo ponúknuť krajšie spracované charaktery, ako tretí Tekken.

Nenechaj si ujsť
Špeciálny teleskop objavil najväčšiu explóziu vo vesmíre od Veľkého tresku
Gran Turismo 4

Videoherná séria Gran Turismo z konzol PlayStation dostáva maximum už viac ako dve dekády. Máloktoré pokračovanie však bolo tak technicky vyspelé na svoju dobu ako legendárný štvrtý diel z roku 2004. Ten totiž disponoval viac ako 700 modelmi áut, každé disponujúce minimálne 5000 polygónmi.

To v kombinácii s 51 okruhmi zaplnilo v tej dobe dvojvrstvové DVD druhého PlayStationu až po okraj. Gran Turismo 4 je rovnako jednou z piatich hier na PS2, ktoré umožňovali rozlíšenie až 1080i.

Hry