2. Nesprávne pochopenie zákazníkov: Amazon Fire Phone (2014 – 2015)

V roku 2014 sa Amazon rozhodol vstúpiť na trh smartfónov so svojím Fire Phone. Keďže Amazon už mal obrovský ekosystém služieb (e-shop, Kindle, cloudové úložisko, streamovacie platformy), očakávalo sa, že jeho smartfón bude mať konkurenčnú výhodu. Avšak produkt sa ukázal ako jedno z najväčších technologických zlyhaní desaťročia.

Jednou z hlavných funkcií Fire Phone bolo Dynamic Perspective, teda špeciálna technológia, ktorá menila uhol pohľadu na obrazovke podľa toho, ako používateľ nakláňal telefón. Hoci to znelo futuristicky, v praxi to neprinieslo žiadne skutočné výhody a väčšina aplikácií túto funkciu ani nevyužívala.

Najväčší problém však bol marketingový a cenový model. Fire Phone bol navrhnutý tak, aby čo najviac podporoval Amazon ekosystém – bol úzko prepojený s Amazon obchodom a službami, pričom používatelia boli motivovaní nakupovať produkty cez Amazon. To však bežných zákazníkov nezaujímalo, keďže chceli plnohodnotný smartfón, nie zariadenie, ktoré ich neustále tlačí k nakupovaniu. Navyše, Fire Phone stál 650 dolárov, čo bola rovnaká cena ako iPhone, ale ponúkal oveľa menej zaujímavých funkcií.

Predaje boli katastrofálne a do roku 2015 Amazon Fire Phone úplne stiahol z trhu.

ČLÁNOK POKRAČUJE NA ĎALŠEJ STRANE ->>>

Čítajte viac z kategórie: Novinky

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP