Na svete sú autá, ktoré nepotrebujú recenzie či nejaké testy, a modely Rolls Royce k takýmto autám rozhodne patria. V automobilovom svete prakticky neexistuje nič luxusnejšie ako autá s nádhernou soškou Spirit of Ecstasy na kapote.

Možnosť sadnúť si do takéhoto auta je pre bežného smrteľníka vždy takým malým sviatkom a možnosť jazdiť s takýmto autom sa podarí len hŕstke ľudí. Ja som ale mal to šťastie a do rúk sa mi dostal nový Rolls Royce Cullinan druhej generácie, ktorý oproti svojmu predchodcovi prináša niekoľko vylepšení.

Mário Šimovič/FonTech

Z už tak dokonalého auta sa teda stalo ešte atraktívnejšie superluxusné SUV, ktoré má pod kapotou absolútny klenot.

Spaľovák s motorom, o ktorom ani nevieš

Asi márne by si pod kapotou auta za niečo vyše 500 000 € nejaký obyčajný štvorvalec. Nie, nie je to dokonca ani V6 či V8, aké majú napríklad luxusné modely od Audi, Mercedesu či BMW. Srdcom tohto auta je 6,75-litrová V12, ktorá vo verzii Black Badge poskytuje ohromný výkon 600 koní.

Mário Šimovič/FonTech

Dá sa povedať, že verzia Black Badge je akousi „športovou verziu“, aj keď automobilka tvrdí, že Cullinan nikdy nechcel a ani nechce byť nejakým športovým SUV.

Čierne detaily a pravý karbón v interiéri však takýto dojem rozhodne navodzujú. Auto má pohon všetkých štyroch kolies a aj napriek svojej hmotnosti 2 762 kg dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.

Absolútny vrchol automobilového priemyslu. Toto je nový Rolls Royce Cullinan Series 2 Black Badge

Pokiaľ však v tomto aute nezošliapneš plynový pedál až na podlahu, o spomínanej V12 pod kapotou by si ani nevedel. Motor vie byť pri nízkych otáčkach tak neuveriteľne kultivovaný a tichý, že pri jazde máš pocit, ako by si sa viezol v nejakom elektromobile, a to vôbec nepreháňam.

Autá značky Rolls Royce sú všeobecne veľmi dobre odhlučnené, a to nie len od okolitých ruchov, ale aj od priestoru motora. Akonáhle si auta sadneš a zavrieš dvere, zostaneš úplne odstrihnutý od okolitého sveta.

Mário Šimovič/FonTech

Ak si kúpiš auto za „pol mega“ niečo ako spotrebu zrejme neriešiš. Ja som mal dokonca problém vôbec údaj o spotrebe nájsť, no nakoniec som sa k nemu skrz infotainment dopátral. Výsledok niekoľkohodinovej jazdy po Bratislave a jej obchvatoch je rovných 20 litrov na 100 km. Na V12-ku s výkonom 600 koní to ale určite nie je zlé.

Najluxusnejšie materiály v kombinácii so špičkovými technológiami

Ak by som mal jedným slovom definovať interiér Rolls Royce Cullinan druhej generácie, asi by som povedal, že je „klasický“. Na prístrojovej doske je obrovské množstvo hardvérových tlačidiel, ktoré ale v novej generácie dokonale dopĺňa menší displej infotainmentu a digitálnych budíkov.

Mário Šimovič/FonTech

Všetko v interiéri je masívne a „poctivé“. Výduchy klimatizácie sú z kovu, prístrojovú dosku edície Black Badge zdobí pravý karbón. Možno budeš prekvapený, ale auto za vyše pol milióna eur nemá automatickú klimatizáciu. A vieš čo? Vôbec mi to nevadí a zrejme to nevadí ani tým milionárom, ktorí si toto auto kupujú.

Teplotu nastavuješ pomocou posuvníka v stredovom paneli. Nie sú tu žiadne čísla, iba modrá a červená farba, ktorá indikuje kúrenie, respektíve klimatizovanie. Teplotu v Rolls Royce Cullinan si teda nastavuješ pocitovo.

Mário Šimovič/FonTech

Cullinan je v rámci modelovej rady Rolls Royce považovaný za „rodinné auto“. Zodpovedá tomu aj sedenie na zadných sedadlách, kde automobilka vôbec prvýkrát použila dotykové displeje. Dôvod je veľmi prostý. Vzadu zväčša sedávajú deti, ktoré sú zvyknuté ovládať displeje práve dotykom. Pre tých konzervatívnejších pasažierov je však v zadne lakťovej opierke uprostred aj naďalej otočný ovládač, ktorý slúži na navigáciu v menu.

Okrem ovládača tu nájdeš aj sklenenú nádobu na vodu, dvojicu pohárov, no a pre dospelých je tu ešte chladnička na šampanské s dvojicou pohárov na stopke.

Mário Šimovič/FonTech

Ak stále čakáš na to, kedy v aute konečne niečo skritizujem, sklamem ťa. Rolls Royce Cullinan Series 2 je totiž naozaj dokonalé auto. Precízne spracované, luxusné a prešpikované tými najmodernejšími technológiami.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú