TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
SUV dnes dominujú cestám aj predajným rebríčkom. Čo ak však existuje auto, ktoré ponúka viac priestoru, rovnaký komfort, vyšší posed a praktickejšie riešenia – a to všetko za nižšiu cenu? Presne tak pôsobí Renault Kangoo 130 TCe s automatickou prevodovkou a výbavou Techno. Moderné MPV, ktoré sa nebojí postaviť SUV „na značky“.
Otestovali sme ho v slovenských podmienkach, s plnou výbavou, automatickou prevodovkou a benzínovým štvorvalcom. Je Kangoo rozumnou alternatívou vo svete nafúknutých crossoverov?
V recenzii sa dozvieš:
- Prečo Kangoo už nepôsobí ako dodávka, ale ako civilizovaný kombi
- Ako sa sedí a jazdí v porovnaní so SUV
- Čím prekvapí interiér a praktické riešenia pre rodinu
- Akú spotrebu som nameral počas testu
- Prečo môže byť lepšou voľbou než drahšie crossovery
Dizajn: Civilizovaný kombi na steroidoch
Kangoo už dávno nevyzerá ako dodávka. Dizajn prednej časti sa priblížil osobným modelom Renaultu – LED svetlomety, hranatejšie línie a moderný výzor z neho robia slušného mestského spoločníka. Hanbu mu nerobia ani 17″ disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré sa k príplatkovej striebornej farbe highland naozaj hodia. Síce si auto zachováva „krabicovú“ siluetu, no v tomto prípade je to výhoda. Auto pôsobí kompaktne, no zároveň veľmi priestranne. Oceňujeme aj praktické riešenia ako predné dvere s otváraním do 90° či posuvné zadné dvere, ktoré sú ideálne do úzkych parkovacích miest.
Za zmienku stoja aj plastové krytky na hrane dverí, ktoré zamedzia poškodeniu pri nepozornom otvorení – dôkaz, že Renault myslel aj na detaily.
Interiér: MPV, ktoré zvládne rodinu aj náklad
Po usadnutí prekvapí vysoký posed, ktorý je porovnateľný s mnohými SUV strednej triedy – aj napriek tomu, že sedadlo je nastavené na najnižšiu pozíciu. Výhľad je skvelý a ergonómia veľmi dobre zvládnutá. Palubná doska pôsobí moderne a funkčne. Infotainment systém Easy Link podporuje Android Auto aj Apple CarPlay a ovláda sa intuitívne. Digitálny displej vodiča má výbornú kvalitu zobrazovania a nájdete na ňom všetky potrebné údaje, ktoré by ste tam hľadali. Klimatizácia má fyzické ovládanie, čo je dnes vzácnosť, ktorú vítame. Vnútorný priestor je hlavným tromfom.
Nad hlavou sa nachádza obrovská odkladacia priehradka. Nechýba ani vstavaný držiak na mobil či množstvo ďalších šikovných úložných riešení. Negatívom je klavírny lak okolo voliča prevodovky, ktorý pôsobí luxusne, kým sa ho nedotkneš – potom je plný odtlačkov a rýchlo sa poškriabe. Zvláštnosťou je ovládanie audia pod volantom. Renault tu ostáva verný svojmu dizajnu – zmenu stanice urobíte otočným ovládačom, zmenu hlasitosti naopak tlačidlami.
Problém je, že celý modul nie je viditeľný, ak máte volant v stredovej polohe – čo môže byť pre mnohých nepraktické. Dá sa však na to zvyknúť a ak ste stály zákazník tejto francúzskej značky, toto riešenie vás neprekvapí.
Na zadných sedadlách bez problémov odveziete troch dospelých. Ešte väčšiu radosť však spraví možnosť sklopenia zadného radu: sedák ide k podlahe, operadlo sa sklopí na jeho miesto a vznikne takmer rovná nakladacia plocha. Do auta bez problémov naložíte bicykle, kočík či nábytok z IKEA.
Motor a jazda: plynulosť a rozvaha, presne ako má byť
Kangoo poháňa benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom 130 koní. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC ide o veľmi príjemné spojenie. Dobrou správou pre milovníkov naftových motorov je stále dostupná verzia motorov Blue dCi v 2 výkonnostných alternatívach s možnosťou manuálnej či automatickej prevodovky. Motor v našom vozidle pracuje ticho, prevodovka radí hladko a auto vôbec nemá potrebu zbytočne vytáčať motor. Jazda je plynulá, pokojná a predvídateľná. Počas testu sme jazdili so spotrebou okolo 7,2 l/100 km, no pri diaľničnom tempe spotreba mierne stúpa.
Pri rýchlosti 130 km/h motor točí príjemných 2 300 otáčok, no je citeľný aerodynamický hluk, najmä od spätných zrkadiel, čo si vyžiada zvýšenie hlasitosti rozhovoru v kabíne. Adaptívny tempomat a systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu fungoval pri dlhých trasách bezchybne. Obrovskou výhodou je možnosť vypnúť asistenčné systémy jedným fyzickým tlačidlom – žiadne zdĺhavé preklikávanie menu, stačí dvakrát stlačiť dedikované tlačidlo a auto sa prepne do individuálneho režimu, kde si asistentov nastavíte (vypnete) podľa seba.
Drobné mínus patrí voliacej páke automatu. Nie je podsvietená a medzi polohami R-N-D nie je jasná dráha. V rýchlosti sa niekoľkokrát stalo, že sme zaradili neutrál namiesto „D“ alebo „P“ namiesto „R“.
Všetko sú to ale drobnosti, na ktoré si po čase zvyknete a budete si už len užívať ľahkosť a jednoduchosť s akou Kangoo jazdí.
Batožinový priestor: veľký, ale nie bez kompromisu
Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní až 775 litrov a po sklopení zadného radu sa mení na obrovskú rovnú ložnú plochu. Tu SUV nemajú šancu konkurovať. Jedna výčitka však smeruje k jednodielnemu zadnému veku, ktoré sa vyklápa celé nahor. Ak parkujete tesne pri stene alebo cúvate na doraz, neotvoríte ho úplne. Renault však ponúka aj verziu s dvojkrídlovým otváraním, ktorá tento problém eliminuje. Zároveň máte možnosť vybrať si predĺženú verziu Renault Kangoo Grand, ktorá ponúka ešte viac batožinového priestoru a možnosť 7-miestnej konfigurácie.
A čo konkurencia?
Ak sa vám náhodou zdá, že ste videli Kangoo ale s iným logom na kapote, máte správne a pozorné autičkárske oko. Model totiž stojí na platforme CMF-CD, ktorej hlavným vývojovým lídrom bol síce Renault, no podielal sa na nej aj Nissan a Mitsubishi. Navyše túto platformu licencuje aj Mercdes-Benz a tak vzniká zaujímavá konkurencia modelov Renault Kangoo, Nissan Townstar a Mercedes-Benz T-Class / Citan Tourer.
Potenciálny zákazník má teda na výber z rôznych prístupov značiek k tej istej platforme – francúzsky, japonský či nemecký. Nissan Townstar neponúka napríklad naftové motory či možnosť 17-palcových diskov, no cenovo je dostupnejší. Naopak, Mercedes-Benz ponúka širšie možnosti vo výbave ale s vyššou cenovkou. Kangoo nám vychádza ako „zlatá“ stredná cesta s dostatočne širokým výberom výbavy, s dobrými jazdnými vlastnosťami a za rozumnú cenu.
Keď pôjdeme mimo spomínanú platformu CMF-CD, prichádzajú do hry opäť Franúzi v podobe modelov Citroën Berlingo a Peugeot Rifter alebo nemecký VW Caddy.
Napokon je výhercom samotný zákazník, ktorý má na výber zo širokej ponuky a vyberať si môže čisto podľa vlastných preferencií a ponuky jednotlivých „dílerov“.
Záverečné hodnotenie: SUV nie je jediná možnosť. Toto je dôkaz.
Renault Kangoo s motorom TCe 100 s manuálnou prevodovkou začína v konfigurátore značky na cene 27 100 € s výbavou Equilibre. Nami testovaná verzia Techno s automatickou prevodovkou EDC a výkonnejším motorom začína tesne nad hranicou 32 300 €. V porovnaní s populárnymi SUV tak získate:
– výrazne väčší interiérový priestor,
– podobný pocit z vyššieho posedu,
– praktickejšie riešenia,
– priaznivejšiu cenu,
– lepšiu variabilitu.
Áno, možno nepôsobí tak atraktívne na prvý pohľad. No ak chcete auto, ktoré funguje – každý deň, v každej situácii – Kangoo vám dá viac než len „alternatívu“. Dáva totiž zmysel.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
RECENZIA Nový Superman rozdelí ľudí. Veľký reštart DC je úplne iný, ako všetci očakávali (RECENZIA)
RECENZIA: Má dojazd vyše 500 km na diaľnici. Nové BMW aj v základe ponúka totálny luxus
RECENZIA Gigantické dinosaury sú späť. Jurský svet to skúša znova, je to ale premrhaná šanca
Vymenil som svoje smart hodinky za „Čínu“ a ostal som zarazený. Najväčší predsudok Slovákov je dávno preč
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
EÚ odkladá protiopatrenia proti americkým clám. Brusel chce do augusta vyjednávať
Kolíková: Fico je pripravený ísť do vlády s Republikou. Huliak ma nazval vrahyňou
Adam opisuje, ako sa mu po 14 rokoch pitia zmenil mozog aj vzťahy: „Kradlo mi to život po kúskoch“
„Malé more“ na juhu Slovenska za 1,5 milióna eur má problém. Čelí vážnej kritike, došlo k zraneniam
Silné búrky sa valia na Slovensko: SHMÚ varuje pred lokálnymi záplavami a vetrom (PREDPOVEĎ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Ľudstvo rieši energetickú krízu, zatiaľ čo nás potichu ničí ešte desivejší problém
- VIDEO: V Kanade natočili pri búrke záhadnú modrú guľu. Môže ísť o fenomén, ktorý rozdeľuje vedu
- Koniec drahého odsoľovania: Z morskej vody vedci získajú čistú vodu aj drahú surovinu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Slováci tajne dovážajú smartfóny z Ázie za stovky eur lacnejšie. Prečo sa im to oplatí a ako škodia operátorom?
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
Trump zvažuje 500 % clo. Slovensko môže prísť o miliardy
Zlomový krok v energetike. Od ruských palív sa úplne odstrihneme
Vedci potvrdili, čo zachraňuje najviac životov pri epidémiách. Funguje to až v 99 % prípadov
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP