TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
SUV dnes dominujú cestám aj predajným rebríčkom. Čo ak však existuje auto, ktoré ponúka viac priestoru, rovnaký komfort, vyšší posed a praktickejšie riešenia – a to všetko za nižšiu cenu? Presne tak pôsobí Renault Kangoo 130 TCe s automatickou prevodovkou a výbavou Techno. Moderné MPV, ktoré sa nebojí postaviť SUV „na značky“.
Otestovali sme ho v slovenských podmienkach, s plnou výbavou, automatickou prevodovkou a benzínovým štvorvalcom. Je Kangoo rozumnou alternatívou vo svete nafúknutých crossoverov?
V recenzii sa dozvieš:
- Prečo Kangoo už nepôsobí ako dodávka, ale ako civilizovaný kombi
- Ako sa sedí a jazdí v porovnaní so SUV
- Čím prekvapí interiér a praktické riešenia pre rodinu
- Akú spotrebu som nameral počas testu
- Prečo môže byť lepšou voľbou než drahšie crossovery

Dizajn: Civilizovaný kombi na steroidoch
Kangoo už dávno nevyzerá ako dodávka. Dizajn prednej časti sa priblížil osobným modelom Renaultu – LED svetlomety, hranatejšie línie a moderný výzor z neho robia slušného mestského spoločníka. Hanbu mu nerobia ani 17″ disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré sa k príplatkovej striebornej farbe highland naozaj hodia. Síce si auto zachováva „krabicovú“ siluetu, no v tomto prípade je to výhoda. Auto pôsobí kompaktne, no zároveň veľmi priestranne. Oceňujeme aj praktické riešenia ako predné dvere s otváraním do 90° či posuvné zadné dvere, ktoré sú ideálne do úzkych parkovacích miest.
Za zmienku stoja aj plastové krytky na hrane dverí, ktoré zamedzia poškodeniu pri nepozornom otvorení – dôkaz, že Renault myslel aj na detaily.

Interiér: MPV, ktoré zvládne rodinu aj náklad
Po usadnutí prekvapí vysoký posed, ktorý je porovnateľný s mnohými SUV strednej triedy – aj napriek tomu, že sedadlo je nastavené na najnižšiu pozíciu. Výhľad je skvelý a ergonómia veľmi dobre zvládnutá. Palubná doska pôsobí moderne a funkčne. Infotainment systém Easy Link podporuje Android Auto aj Apple CarPlay a ovláda sa intuitívne. Digitálny displej vodiča má výbornú kvalitu zobrazovania a nájdete na ňom všetky potrebné údaje, ktoré by ste tam hľadali. Klimatizácia má fyzické ovládanie, čo je dnes vzácnosť, ktorú vítame. Vnútorný priestor je hlavným tromfom.
Nad hlavou sa nachádza obrovská odkladacia priehradka. Nechýba ani vstavaný držiak na mobil či množstvo ďalších šikovných úložných riešení. Negatívom je klavírny lak okolo voliča prevodovky, ktorý pôsobí luxusne, kým sa ho nedotkneš – potom je plný odtlačkov a rýchlo sa poškriabe. Zvláštnosťou je ovládanie audia pod volantom. Renault tu ostáva verný svojmu dizajnu – zmenu stanice urobíte otočným ovládačom, zmenu hlasitosti naopak tlačidlami.
Problém je, že celý modul nie je viditeľný, ak máte volant v stredovej polohe – čo môže byť pre mnohých nepraktické. Dá sa však na to zvyknúť a ak ste stály zákazník tejto francúzskej značky, toto riešenie vás neprekvapí.

Na zadných sedadlách bez problémov odveziete troch dospelých. Ešte väčšiu radosť však spraví možnosť sklopenia zadného radu: sedák ide k podlahe, operadlo sa sklopí na jeho miesto a vznikne takmer rovná nakladacia plocha. Do auta bez problémov naložíte bicykle, kočík či nábytok z IKEA.

Motor a jazda: plynulosť a rozvaha, presne ako má byť
Kangoo poháňa benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom 130 koní. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC ide o veľmi príjemné spojenie. Dobrou správou pre milovníkov naftových motorov je stále dostupná verzia motorov Blue dCi v 2 výkonnostných alternatívach s možnosťou manuálnej či automatickej prevodovky. Motor v našom vozidle pracuje ticho, prevodovka radí hladko a auto vôbec nemá potrebu zbytočne vytáčať motor. Jazda je plynulá, pokojná a predvídateľná. Počas testu sme jazdili so spotrebou okolo 7,2 l/100 km, no pri diaľničnom tempe spotreba mierne stúpa.

Pri rýchlosti 130 km/h motor točí príjemných 2 300 otáčok, no je citeľný aerodynamický hluk, najmä od spätných zrkadiel, čo si vyžiada zvýšenie hlasitosti rozhovoru v kabíne. Adaptívny tempomat a systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu fungoval pri dlhých trasách bezchybne. Obrovskou výhodou je možnosť vypnúť asistenčné systémy jedným fyzickým tlačidlom – žiadne zdĺhavé preklikávanie menu, stačí dvakrát stlačiť dedikované tlačidlo a auto sa prepne do individuálneho režimu, kde si asistentov nastavíte (vypnete) podľa seba.
Drobné mínus patrí voliacej páke automatu. Nie je podsvietená a medzi polohami R-N-D nie je jasná dráha. V rýchlosti sa niekoľkokrát stalo, že sme zaradili neutrál namiesto „D“ alebo „P“ namiesto „R“.
Všetko sú to ale drobnosti, na ktoré si po čase zvyknete a budete si už len užívať ľahkosť a jednoduchosť s akou Kangoo jazdí.
Batožinový priestor: veľký, ale nie bez kompromisu
Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní až 775 litrov a po sklopení zadného radu sa mení na obrovskú rovnú ložnú plochu. Tu SUV nemajú šancu konkurovať. Jedna výčitka však smeruje k jednodielnemu zadnému veku, ktoré sa vyklápa celé nahor. Ak parkujete tesne pri stene alebo cúvate na doraz, neotvoríte ho úplne. Renault však ponúka aj verziu s dvojkrídlovým otváraním, ktorá tento problém eliminuje. Zároveň máte možnosť vybrať si predĺženú verziu Renault Kangoo Grand, ktorá ponúka ešte viac batožinového priestoru a možnosť 7-miestnej konfigurácie.

A čo konkurencia?
Ak sa vám náhodou zdá, že ste videli Kangoo ale s iným logom na kapote, máte správne a pozorné autičkárske oko. Model totiž stojí na platforme CMF-CD, ktorej hlavným vývojovým lídrom bol síce Renault, no podielal sa na nej aj Nissan a Mitsubishi. Navyše túto platformu licencuje aj Mercdes-Benz a tak vzniká zaujímavá konkurencia modelov Renault Kangoo, Nissan Townstar a Mercedes-Benz T-Class / Citan Tourer.
Potenciálny zákazník má teda na výber z rôznych prístupov značiek k tej istej platforme – francúzsky, japonský či nemecký. Nissan Townstar neponúka napríklad naftové motory či možnosť 17-palcových diskov, no cenovo je dostupnejší. Naopak, Mercedes-Benz ponúka širšie možnosti vo výbave ale s vyššou cenovkou. Kangoo nám vychádza ako „zlatá“ stredná cesta s dostatočne širokým výberom výbavy, s dobrými jazdnými vlastnosťami a za rozumnú cenu.
Keď pôjdeme mimo spomínanú platformu CMF-CD, prichádzajú do hry opäť Franúzi v podobe modelov Citroën Berlingo a Peugeot Rifter alebo nemecký VW Caddy.
Napokon je výhercom samotný zákazník, ktorý má na výber zo širokej ponuky a vyberať si môže čisto podľa vlastných preferencií a ponuky jednotlivých „dílerov“.
Záverečné hodnotenie: SUV nie je jediná možnosť. Toto je dôkaz.
Renault Kangoo s motorom TCe 100 s manuálnou prevodovkou začína v konfigurátore značky na cene 27 100 € s výbavou Equilibre. Nami testovaná verzia Techno s automatickou prevodovkou EDC a výkonnejším motorom začína tesne nad hranicou 32 300 €. V porovnaní s populárnymi SUV tak získate:
– výrazne väčší interiérový priestor,
– podobný pocit z vyššieho posedu,
– praktickejšie riešenia,
– priaznivejšiu cenu,
– lepšiu variabilitu.
Áno, možno nepôsobí tak atraktívne na prvý pohľad. No ak chcete auto, ktoré funguje – každý deň, v každej situácii – Kangoo vám dá viac než len „alternatívu“. Dáva totiž zmysel.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

RECENZIA Stalker na PS5 konečne ukázal, čo v ňom je. To, čo za rok spravili, nikto nečakal (RECENZIA)

RECENZIA Hráčom ostane horká pachuť. Nové Call of Duty ma úplne šokovalo, prešlo obrovskými zmenami

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

Tragédia na bratislavskom sídlisku. 49-ročného muža našli mŕtveho v kríkoch
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci si musia dávať obrovský pozor. Ak v domácnosti zakúriš týmto, riskuješ pokutu 5 000 eur
- Šéf Xiaomi to povedal otvorene: Do 5 rokov nastane revolúcia vo výrobe. Ľudia začnú robiť inú prácu
- Tajná zbraň prírody? Vedci objavili baktériu, ktorá požiera najväčšiu pliagu ľudstva
- AKTUÁLNE: 44 prémiových staníc je teraz úplne zadarmo. Veľký operátor spustil akciu
- Vedci rozbili kameň a ostali v nemom úžase. Konečne odhalili jednu z najväčších záhad planéty
-
- Slováci si musia dávať obrovský pozor. Ak v domácnosti zakúriš týmto, riskuješ pokutu 5 000 eur
- Vedci rozbili kameň a ostali v nemom úžase. Konečne odhalili jednu z najväčších záhad planéty
- Európa prechádza do útoku. Domáce stroje porážajú americkú techniku tam, kde to bolí najviac
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- 390 miliónov dolárov zaručí USA totálnu dominanciu. Armáda dostane neporaziteľný 36-tonový tank
-
- Na Slovensku o pár dní začína nový kanál. Ponúkne desiatky filmov úplne bez reklám
- Európsky štát doplatil na lacné energie z Ruska. Nemá zásoby paliva, o 4 dni mu hrozí totálny kolaps
- Ohromne zbohatnú a spasia celý svet. Veľmoc našla pod zemou nekonečný zdroj čistej energie
- Neprekoná ani 20 cm prekážku, vojaci z neho zvracali. Stroj európskej armády NATO za miliardy je na smiech
- Obľúbený operátor rozdá Slovákom AI mobily a tablet za 1 €. Má len jedinú podmienku
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy
PREMIUMCyber Monday 2025: Najlacnejšie PREMIUM roka za 24 eur. Získaš prístup k 5 portálom, ktoré ťa udržia vždy v obraze

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Neurochirurg, ktorý pracuje 12 hodín denne, varuje: Tvoj autopilot vedie k vyhoreniu. Týchto 5 návykov ťa vráti späť

