TEST: Renault Kangoo ukazuje, že SUV nie je jediná možnosť. A možno ani najlepšia
SUV dnes dominujú cestám aj predajným rebríčkom. Čo ak však existuje auto, ktoré ponúka viac priestoru, rovnaký komfort, vyšší posed a praktickejšie riešenia – a to všetko za nižšiu cenu? Presne tak pôsobí Renault Kangoo 130 TCe s automatickou prevodovkou a výbavou Techno. Moderné MPV, ktoré sa nebojí postaviť SUV „na značky“.
Otestovali sme ho v slovenských podmienkach, s plnou výbavou, automatickou prevodovkou a benzínovým štvorvalcom. Je Kangoo rozumnou alternatívou vo svete nafúknutých crossoverov?
V recenzii sa dozvieš:
- Prečo Kangoo už nepôsobí ako dodávka, ale ako civilizovaný kombi
- Ako sa sedí a jazdí v porovnaní so SUV
- Čím prekvapí interiér a praktické riešenia pre rodinu
- Akú spotrebu som nameral počas testu
- Prečo môže byť lepšou voľbou než drahšie crossovery

Dizajn: Civilizovaný kombi na steroidoch
Kangoo už dávno nevyzerá ako dodávka. Dizajn prednej časti sa priblížil osobným modelom Renaultu – LED svetlomety, hranatejšie línie a moderný výzor z neho robia slušného mestského spoločníka. Hanbu mu nerobia ani 17″ disky kolies z ľahkých zliatin, ktoré sa k príplatkovej striebornej farbe highland naozaj hodia. Síce si auto zachováva „krabicovú“ siluetu, no v tomto prípade je to výhoda. Auto pôsobí kompaktne, no zároveň veľmi priestranne. Oceňujeme aj praktické riešenia ako predné dvere s otváraním do 90° či posuvné zadné dvere, ktoré sú ideálne do úzkych parkovacích miest.
Za zmienku stoja aj plastové krytky na hrane dverí, ktoré zamedzia poškodeniu pri nepozornom otvorení – dôkaz, že Renault myslel aj na detaily.

Interiér: MPV, ktoré zvládne rodinu aj náklad
Po usadnutí prekvapí vysoký posed, ktorý je porovnateľný s mnohými SUV strednej triedy – aj napriek tomu, že sedadlo je nastavené na najnižšiu pozíciu. Výhľad je skvelý a ergonómia veľmi dobre zvládnutá. Palubná doska pôsobí moderne a funkčne. Infotainment systém Easy Link podporuje Android Auto aj Apple CarPlay a ovláda sa intuitívne. Digitálny displej vodiča má výbornú kvalitu zobrazovania a nájdete na ňom všetky potrebné údaje, ktoré by ste tam hľadali. Klimatizácia má fyzické ovládanie, čo je dnes vzácnosť, ktorú vítame. Vnútorný priestor je hlavným tromfom.
Nad hlavou sa nachádza obrovská odkladacia priehradka. Nechýba ani vstavaný držiak na mobil či množstvo ďalších šikovných úložných riešení. Negatívom je klavírny lak okolo voliča prevodovky, ktorý pôsobí luxusne, kým sa ho nedotkneš – potom je plný odtlačkov a rýchlo sa poškriabe. Zvláštnosťou je ovládanie audia pod volantom. Renault tu ostáva verný svojmu dizajnu – zmenu stanice urobíte otočným ovládačom, zmenu hlasitosti naopak tlačidlami.
Problém je, že celý modul nie je viditeľný, ak máte volant v stredovej polohe – čo môže byť pre mnohých nepraktické. Dá sa však na to zvyknúť a ak ste stály zákazník tejto francúzskej značky, toto riešenie vás neprekvapí.

Na zadných sedadlách bez problémov odveziete troch dospelých. Ešte väčšiu radosť však spraví možnosť sklopenia zadného radu: sedák ide k podlahe, operadlo sa sklopí na jeho miesto a vznikne takmer rovná nakladacia plocha. Do auta bez problémov naložíte bicykle, kočík či nábytok z IKEA.

Motor a jazda: plynulosť a rozvaha, presne ako má byť
Kangoo poháňa benzínový štvorvalec 1.3 TCe s výkonom 130 koní. V kombinácii so 7-stupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC ide o veľmi príjemné spojenie. Dobrou správou pre milovníkov naftových motorov je stále dostupná verzia motorov Blue dCi v 2 výkonnostných alternatívach s možnosťou manuálnej či automatickej prevodovky. Motor v našom vozidle pracuje ticho, prevodovka radí hladko a auto vôbec nemá potrebu zbytočne vytáčať motor. Jazda je plynulá, pokojná a predvídateľná. Počas testu sme jazdili so spotrebou okolo 7,2 l/100 km, no pri diaľničnom tempe spotreba mierne stúpa.

Pri rýchlosti 130 km/h motor točí príjemných 2 300 otáčok, no je citeľný aerodynamický hluk, najmä od spätných zrkadiel, čo si vyžiada zvýšenie hlasitosti rozhovoru v kabíne. Adaptívny tempomat a systém na udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu fungoval pri dlhých trasách bezchybne. Obrovskou výhodou je možnosť vypnúť asistenčné systémy jedným fyzickým tlačidlom – žiadne zdĺhavé preklikávanie menu, stačí dvakrát stlačiť dedikované tlačidlo a auto sa prepne do individuálneho režimu, kde si asistentov nastavíte (vypnete) podľa seba.
Drobné mínus patrí voliacej páke automatu. Nie je podsvietená a medzi polohami R-N-D nie je jasná dráha. V rýchlosti sa niekoľkokrát stalo, že sme zaradili neutrál namiesto „D“ alebo „P“ namiesto „R“.
Všetko sú to ale drobnosti, na ktoré si po čase zvyknete a budete si už len užívať ľahkosť a jednoduchosť s akou Kangoo jazdí.
Batožinový priestor: veľký, ale nie bez kompromisu
Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní až 775 litrov a po sklopení zadného radu sa mení na obrovskú rovnú ložnú plochu. Tu SUV nemajú šancu konkurovať. Jedna výčitka však smeruje k jednodielnemu zadnému veku, ktoré sa vyklápa celé nahor. Ak parkujete tesne pri stene alebo cúvate na doraz, neotvoríte ho úplne. Renault však ponúka aj verziu s dvojkrídlovým otváraním, ktorá tento problém eliminuje. Zároveň máte možnosť vybrať si predĺženú verziu Renault Kangoo Grand, ktorá ponúka ešte viac batožinového priestoru a možnosť 7-miestnej konfigurácie.

A čo konkurencia?
Ak sa vám náhodou zdá, že ste videli Kangoo ale s iným logom na kapote, máte správne a pozorné autičkárske oko. Model totiž stojí na platforme CMF-CD, ktorej hlavným vývojovým lídrom bol síce Renault, no podielal sa na nej aj Nissan a Mitsubishi. Navyše túto platformu licencuje aj Mercdes-Benz a tak vzniká zaujímavá konkurencia modelov Renault Kangoo, Nissan Townstar a Mercedes-Benz T-Class / Citan Tourer.
Potenciálny zákazník má teda na výber z rôznych prístupov značiek k tej istej platforme – francúzsky, japonský či nemecký. Nissan Townstar neponúka napríklad naftové motory či možnosť 17-palcových diskov, no cenovo je dostupnejší. Naopak, Mercedes-Benz ponúka širšie možnosti vo výbave ale s vyššou cenovkou. Kangoo nám vychádza ako „zlatá“ stredná cesta s dostatočne širokým výberom výbavy, s dobrými jazdnými vlastnosťami a za rozumnú cenu.
Keď pôjdeme mimo spomínanú platformu CMF-CD, prichádzajú do hry opäť Franúzi v podobe modelov Citroën Berlingo a Peugeot Rifter alebo nemecký VW Caddy.
Napokon je výhercom samotný zákazník, ktorý má na výber zo širokej ponuky a vyberať si môže čisto podľa vlastných preferencií a ponuky jednotlivých „dílerov“.
Záverečné hodnotenie: SUV nie je jediná možnosť. Toto je dôkaz.
Renault Kangoo s motorom TCe 100 s manuálnou prevodovkou začína v konfigurátore značky na cene 27 100 € s výbavou Equilibre. Nami testovaná verzia Techno s automatickou prevodovkou EDC a výkonnejším motorom začína tesne nad hranicou 32 300 €. V porovnaní s populárnymi SUV tak získate:
– výrazne väčší interiérový priestor,
– podobný pocit z vyššieho posedu,
– praktickejšie riešenia,
– priaznivejšiu cenu,
– lepšiu variabilitu.
Áno, možno nepôsobí tak atraktívne na prvý pohľad. No ak chcete auto, ktoré funguje – každý deň, v každej situácii – Kangoo vám dá viac než len „alternatívu“. Dáva totiž zmysel.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Stojí len 300 €, no robí to, čo drahšie modely. Našiel som najvýhodnejší robotický vysávač v roku 2025

Vrah tabletov a krabička do vrecka: 14 dní som testoval najlepšie skladačky na trhu, jednu si určite kúpiš

RECENZIA Vymenil som svoj drahý mobil za „lacné” Xiaomi. Ušetril som stovky eur, ale stálo to za to? (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Do dôchodku odišiel v 36-tich rokoch. Dnes má 4 milióny a tvrdí, že mu na to stačili dva jednoduché kroky
PREMIUMPolitológ Weiss analyzuje voľby v Maďarsku, elitný vyšetrovateľ Čurilla je pod tlakom politiky (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Nenápadný zlodej elektriny sa nachádza takmer v každej domácnosti. Jeho používanie ti výrazne zvyšuje účty

Evolúcia v priamom prenose: Tretina ľudí už má v ruke niečo navyše. Anatomická rarita sa stáva bežnou

Rakovina pankreasu už nemusí byť rozsudkom smrti: Vedci objavili prelomový liek, testy priniesli prekvapivé výsledky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slováci môžu sledovať platené TV stanice úplne zadarmo. Tu je kompletný prehľad
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Disney pochovalo Predátora. Po desaťročiach prichádza úplne nová „náhrada“ (RECENZIA)
- AKTUÁLNE: Vedci zachytili záhadný signál z kométy 3I/ATLAS, hovoria o historickom objave
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
-
- AKTUÁLNE: Vedci zachytili záhadný signál z kométy 3I/ATLAS, hovoria o historickom objave
- Slováci môžu sledovať platené TV stanice úplne zadarmo. Tu je kompletný prehľad
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vedci našli artefakt starý 64 000 rokov. Odhalil, že o minulosti ľudstva sme sa totálne mýlili
-
- Automobilky majú veľkú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Rusko vyľakalo celý Západ. Multifunkčnou superzbraňou chce dobyť prekvapivú časť sveta
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na Slovensko prichádza nový kanál. Ponúkne desiatky filmov a bude úplne bez reklám
- Politici nám klamú, Slovákov dobehne krutá pravda. Ekonóm vysvetlil zdraženie energií, ktoré spôsobí Green Deal
Klimatická kríza núti milióny ľudí urobiť nepríjemnú vec. Experti varujú pred začarovaným kruhom
Raketa najväčšieho konkurenta Elona Muska neodštartovala. Dôvod je pragmatický
Toto sú najväčší znečisťovatelia planéty, ale fabriky to nie sú. Nová štúdia odhalila šokujúcu pravdu
Totálna nehoráznosť zo strany Ruska. Takmer zničili jedno z najkritickejších miest na Ukrajine
Západ vo veľkom pozore: Rusko chystá krok, ktorý bol pred pár rokmi nemysliteľný
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Do dôchodku odišiel v 36-tich rokoch. Dnes má 4 milióny a tvrdí, že mu na to stačili dva jednoduché kroky
PREMIUMPolitológ Weiss analyzuje voľby v Maďarsku, elitný vyšetrovateľ Čurilla je pod tlakom politiky (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Nenápadný zlodej elektriny sa nachádza takmer v každej domácnosti. Jeho používanie ti výrazne zvyšuje účty

Evolúcia v priamom prenose: Tretina ľudí už má v ruke niečo navyše. Anatomická rarita sa stáva bežnou

