Spoločnosť Mastercard ohlásila zásadný prechod k plne tokenizovanému systému kariet do roku 2030. Tento systém nahradí tradičné 16-miestne čísla kariet bezpečnými, náhodne generovanými „tokenmi“.

Cieľom je zvýšiť bezpečnosť a zefektívniť online nakupovanie, čím sa zníži riziko podvodov a krádeží. Podľa Mastercard už teraz tokenizácia zabezpečuje približne 25 % celosvetových transakcií v ich sieti a každoročne sa zvyšuje o 50 %, uvádzajú americké noviny CNBC.

Problémy s tradičnými číslami kariet

Tokenizácia nahrádza tradičné čísla kariet digitálnymi tokenmi, ktoré sa používajú pri transakciách.

Táto technológia posilňuje bezpečnosť tým, že eliminuje potrebu ručného zadávania údajov o karte, čo zjednodušuje proces pokladničných operácií na rôznych online platformách. Spotrebitelia tak budú môcť nakupovať online bezpečnejšie a plynulejšie, informuje portál PYMNTS.

Freepik (Úprava redakcie)

zdroj: Unsplash – Kreditná karta umožňuje pohodlný a flexibilný spôsob platby. Človek nemusí nosiť veľké množstvo hotovosti a nemusí sa obávať ani výmeny cudzej meny.

Mastercard taktiež spolupracuje s bankami, fintechmi, obchodníkmi a ďalšími partnermi, aby umožnila transakcie elektronického obchodu jedným kliknutím.

Očakáva sa, že táto iniciatíva výrazne zníži mieru podvodov. Podľa spoločnosti Juniper Research sa straty z podvodov pri online platbách do roku 2028 celosvetovo odhadujú na viac ako 91 miliárd USD, píše CNBC.

Zavádzanie nových technológií

CNBC ďalej informuje, že Mastercard tiež zavádza passkeys, novú technológiu nahrádzajúcu tradičné heslá a umožňuje biometrické metódy overovania, ako sú odtlačky prstov, čo zvyšuje rýchlosť a bezpečnosť online nákupov.

Tokenizované karty navyše automaticky aktualizujú údaje o karte uložené na stránkach obchodníkov alebo v elektronických peňaženkách vždy, keď sa karta vymení alebo obnoví.

Výkonná viceprezidentka pre produkty a inovácie spoločnosti Mastercard Europe, Valerie Nowaková, uviedla, že tokenizácia naberá na sile v celom ekosystéme a znížená miera podvodov predáva samú seba.

Mastercard je presvedčený, že dosiahnutie tejto vízie do roku 2030 bude výhodné pre všetkých nakupujúcich, maloobchodníkov aj vydavateľov kariet.

Vývoj platobných metód

Táto iniciatíva predstavuje ďalšiu kapitolu vo vývoji platobných metód. Od zavedenia kreditných kariet v 50. a 60. rokoch minulého storočia až po prijatie nakupovania cez internet začiatkom roka 2000 prešli spôsoby, akými platíme za tovar a služby, výraznými zmenami.

Prechod spoločnosti Mastercard na „zabudovaný“ platobný systém by mohol predstavovať rovnako dramatickú zmenu ako prechod na technológiu čipu a PIN alebo rozsiahle prijatie bezkontaktných platieb, píše PYMNTS.

Mastercard si kladie za cieľ, aby boli platby online rovnako intuitívne a bezproblémové ako bezkontaktné platby v obchode.

To zahŕňa aj umožnenie platieb v celom rade zariadení, od smartfónov cez inteligentné hodinky, domácich asistentov až po automobily. Príkladom je partnerstvo spoločnosti Mastercard so spoločnosťou Mercedes-Benz, ktoré má uľahčiť digitálne platby v automobile.

Víziou spoločnosti Mastercard je do roku 2030 vytvoriť platobný systém, ktorý bude odrážať efektívnosť a bezpečnosť súčasných transakcií v obchodoch, dodáva CNBC.

Týmto spôsobom chce stanoviť nový štandard pre budúcnosť elektronického obchodu a stať sa lídrom v oblasti inovácií platieb.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú