Batérie mu dodá čínsky gigant. Stellantis plánuje vyrábať elektromobily pod 20-tisíc eur
Stellantis sa už etabloval na trhu cenovo dostupných malých elektromobilov vďaka modelom ako Citroën ë-C3 a Fiat Grande Panda, ktoré využívajú batériové články typu LFP (lítium-železo-fosfát) od čínskej spoločnosti SVOLT. Najnovšie informácie však naznačujú, že automobilka by mohla rozšíriť portfólio dodávateľov o čínskeho giganta BYD, čím by sa mohli ceny vozidiel ešte viac znížiť, píše Electrive.
Podľa francúzskeho portálu L’Argus, Stellantis zvažuje použitie batériových článkov od BYD, ktorý je špecialistom na LFP technológiu a disponuje silne integrovaným dodávateľským reťazcom – od vlastných lítiových baní až po masívnu výrobu batérií. Práve vysoké výrobné objemy BYD by mohli Stellantisu priniesť výrazne nižšie náklady v porovnaní s aktuálnym dodávateľom SVOLT.
V súčasnosti batériový systém CMP Smart Car platformy obsahuje 44 kWh batériu s dojazdom okolo 320 kilometrov podľa WLTP. Tento systém poháňa modely ako Citroën ë-C3 (23 300 eur) a Fiat Grande Panda (24 990 eur), pričom väčšie verzie ako Citroën ë-C3 Aircross či Opel Frontera Electric sú ešte drahšie.
Lacnejšie varianty s menšími batériami
Stellantis už predtým avizoval dve hlavné vývojové cesty – prvou je verzia s väčšou batériou, ktorá ponúkne dojazd okolo 400 kilometrov a bude využívať NMC články (lítium-nikel-mangán-kobalt). Táto by sa mala objaviť po uvedení modelov ë-C3 Aircross a Frontera Electric na trh.
Druhou možnosťou, a práve tou, ktorá súvisí s BYD, je vývoj ešte dostupnejšej verzie s menšou batériou. Už v októbri 2023 Stellantis oznámil, že v roku 2025 plánuje uviesť model s dojazdom 200 kilometrov a cenou pod 20 000 eur. Práve tu prichádza do úvahy nasadenie batériových článkov od BYD. Podľa L’Argus by sa mohol použiť batériový balík s kapacitou 30 až 35 kWh, čo by znamenalo dojazd približne 200 až 250 kilometrov podľa WLTP. Zatiaľ však nie sú dostupné podrobnosti o výkone nabíjania či ďalších technických parametroch.
Kľúč k dostupným elektromobilom
Batérie s LFP chémiou sú v súčasnosti v automobilovom priemysle považované za kľúčový prvok pri znižovaní nákladov na výrobu elektromobilov, najmä v cenovo citlivom segmente. Volkswagen plánuje LFP batérie použiť v modeli ID.2, ktorý má byť dostupný od 25 000 eur, a pravdepodobne aj v lacnejšom ID.1 za približne 20 000 eur. Renault už potvrdil využitie LFP článkov v pripravovanom modeli Twingo E-Tech.
Ak sa správy o spolupráci Stellantisu s BYD potvrdia, mohol by to byť významný krok k cenovo dostupným elektromobilom pre širšiu verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Cintulov syn po roku prehovoril: Po atentáte som si vymazal osobné fotografie a príspevky
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Šesťkrát ho postrelili a prežil. Zomrel „najchudobnejší prezident sveta“, ktorý dvakrát utiekol z väzenia
Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu
„Kolosálny škandál“: Slovenskí europoslanci reagujú na Pfizergate, Uhrík žiada odstúpenie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
- Nezastaví ho sneh a porazí aj ľad. Elektrický Range Rover prekvapil skeptikov v extrémnom teste
-
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Historický štrajk v závode Fordu. Kolín nad Rýnom hlási prvé zastavenie práce
V Japonsku sa zrútilo vojenské lietadlo T-4, k nehode došlo krátko po vzlete
Na dovolenke musia byť Slováci opatrní. Cieli na nich skimming a digitálne triky, ktoré ich oberú o všetko
Slovenské domácnosti stále dôverujú zemnému plynu. Jeho spotreba významne stúpla
Poľsko výrazne posilňuje armádu. Kupuje tri prieskumné satelity za 203 miliónov eur
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Cintulov syn po roku prehovoril: Po atentáte som si vymazal osobné fotografie a príspevky
Silné zemetrasenie v obľúbenej destinácii Slovákov: Cítili ho v šiestich krajinách, vydali varovanie pred tsunami
Šesťkrát ho postrelili a prežil. Zomrel „najchudobnejší prezident sveta“, ktorý dvakrát utiekol z väzenia
Po zápase Slovenska s Rakúskom padlo ospravedlnenie: Rozhodcovia uznali chybu
„Kolosálny škandál“: Slovenskí europoslanci reagujú na Pfizergate, Uhrík žiada odstúpenie
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené