Batérie mu dodá čínsky gigant. Stellantis plánuje vyrábať elektromobily pod 20-tisíc eur
Stellantis sa už etabloval na trhu cenovo dostupných malých elektromobilov vďaka modelom ako Citroën ë-C3 a Fiat Grande Panda, ktoré využívajú batériové články typu LFP (lítium-železo-fosfát) od čínskej spoločnosti SVOLT. Najnovšie informácie však naznačujú, že automobilka by mohla rozšíriť portfólio dodávateľov o čínskeho giganta BYD, čím by sa mohli ceny vozidiel ešte viac znížiť, píše Electrive.
Podľa francúzskeho portálu L’Argus, Stellantis zvažuje použitie batériových článkov od BYD, ktorý je špecialistom na LFP technológiu a disponuje silne integrovaným dodávateľským reťazcom – od vlastných lítiových baní až po masívnu výrobu batérií. Práve vysoké výrobné objemy BYD by mohli Stellantisu priniesť výrazne nižšie náklady v porovnaní s aktuálnym dodávateľom SVOLT.
V súčasnosti batériový systém CMP Smart Car platformy obsahuje 44 kWh batériu s dojazdom okolo 320 kilometrov podľa WLTP. Tento systém poháňa modely ako Citroën ë-C3 (23 300 eur) a Fiat Grande Panda (24 990 eur), pričom väčšie verzie ako Citroën ë-C3 Aircross či Opel Frontera Electric sú ešte drahšie.
Lacnejšie varianty s menšími batériami
Stellantis už predtým avizoval dve hlavné vývojové cesty – prvou je verzia s väčšou batériou, ktorá ponúkne dojazd okolo 400 kilometrov a bude využívať NMC články (lítium-nikel-mangán-kobalt). Táto by sa mala objaviť po uvedení modelov ë-C3 Aircross a Frontera Electric na trh.
Druhou možnosťou, a práve tou, ktorá súvisí s BYD, je vývoj ešte dostupnejšej verzie s menšou batériou. Už v októbri 2023 Stellantis oznámil, že v roku 2025 plánuje uviesť model s dojazdom 200 kilometrov a cenou pod 20 000 eur. Práve tu prichádza do úvahy nasadenie batériových článkov od BYD. Podľa L’Argus by sa mohol použiť batériový balík s kapacitou 30 až 35 kWh, čo by znamenalo dojazd približne 200 až 250 kilometrov podľa WLTP. Zatiaľ však nie sú dostupné podrobnosti o výkone nabíjania či ďalších technických parametroch.
Kľúč k dostupným elektromobilom
Batérie s LFP chémiou sú v súčasnosti v automobilovom priemysle považované za kľúčový prvok pri znižovaní nákladov na výrobu elektromobilov, najmä v cenovo citlivom segmente. Volkswagen plánuje LFP batérie použiť v modeli ID.2, ktorý má byť dostupný od 25 000 eur, a pravdepodobne aj v lacnejšom ID.1 za približne 20 000 eur. Renault už potvrdil využitie LFP článkov v pripravovanom modeli Twingo E-Tech.
Ak sa správy o spolupráci Stellantisu s BYD potvrdia, mohol by to byť významný krok k cenovo dostupným elektromobilom pre širšiu verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tragická zrážka kamióna s autobusom: Zranilo sa 28 osôb, zasahoval vrtuľník
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Matovič predstavil novú posilu Hnutia Slovensko. Nahradí Annu Záborskú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP