Batérie mu dodá čínsky gigant. Stellantis plánuje vyrábať elektromobily pod 20-tisíc eur
Stellantis sa už etabloval na trhu cenovo dostupných malých elektromobilov vďaka modelom ako Citroën ë-C3 a Fiat Grande Panda, ktoré využívajú batériové články typu LFP (lítium-železo-fosfát) od čínskej spoločnosti SVOLT. Najnovšie informácie však naznačujú, že automobilka by mohla rozšíriť portfólio dodávateľov o čínskeho giganta BYD, čím by sa mohli ceny vozidiel ešte viac znížiť, píše Electrive.
Podľa francúzskeho portálu L’Argus, Stellantis zvažuje použitie batériových článkov od BYD, ktorý je špecialistom na LFP technológiu a disponuje silne integrovaným dodávateľským reťazcom – od vlastných lítiových baní až po masívnu výrobu batérií. Práve vysoké výrobné objemy BYD by mohli Stellantisu priniesť výrazne nižšie náklady v porovnaní s aktuálnym dodávateľom SVOLT.
V súčasnosti batériový systém CMP Smart Car platformy obsahuje 44 kWh batériu s dojazdom okolo 320 kilometrov podľa WLTP. Tento systém poháňa modely ako Citroën ë-C3 (23 300 eur) a Fiat Grande Panda (24 990 eur), pričom väčšie verzie ako Citroën ë-C3 Aircross či Opel Frontera Electric sú ešte drahšie.
Lacnejšie varianty s menšími batériami
Stellantis už predtým avizoval dve hlavné vývojové cesty – prvou je verzia s väčšou batériou, ktorá ponúkne dojazd okolo 400 kilometrov a bude využívať NMC články (lítium-nikel-mangán-kobalt). Táto by sa mala objaviť po uvedení modelov ë-C3 Aircross a Frontera Electric na trh.
Druhou možnosťou, a práve tou, ktorá súvisí s BYD, je vývoj ešte dostupnejšej verzie s menšou batériou. Už v októbri 2023 Stellantis oznámil, že v roku 2025 plánuje uviesť model s dojazdom 200 kilometrov a cenou pod 20 000 eur. Práve tu prichádza do úvahy nasadenie batériových článkov od BYD. Podľa L’Argus by sa mohol použiť batériový balík s kapacitou 30 až 35 kWh, čo by znamenalo dojazd približne 200 až 250 kilometrov podľa WLTP. Zatiaľ však nie sú dostupné podrobnosti o výkone nabíjania či ďalších technických parametroch.
Kľúč k dostupným elektromobilom
Batérie s LFP chémiou sú v súčasnosti v automobilovom priemysle považované za kľúčový prvok pri znižovaní nákladov na výrobu elektromobilov, najmä v cenovo citlivom segmente. Volkswagen plánuje LFP batérie použiť v modeli ID.2, ktorý má byť dostupný od 25 000 eur, a pravdepodobne aj v lacnejšom ID.1 za približne 20 000 eur. Renault už potvrdil využitie LFP článkov v pripravovanom modeli Twingo E-Tech.
Ak sa správy o spolupráci Stellantisu s BYD potvrdia, mohol by to byť významný krok k cenovo dostupným elektromobilom pre širšiu verejnosť.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Čoskoro už budú lepšie. Elektromobily sa vyrovnali spaľovákom v najdôležitejšom parametri
Najväčší trh s elektromobilmi šokujúco upadá. Ľudia začali opäť kupovať spaľováky
Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
BMW šokovalo verejnosť. Jeho najnovší elektromobil bude poriadne hučať
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Navštívila som novootvorené vietnamské bistro v Bratislave: „Na Slovensku takéto niečo doteraz nebolo“ (RECENZIA)
Bilión dolárov a doživotná zásoba cukríkov. Dáni si za Grónsko vystrelili z Trumpa, chcú kúpiť „zlatý“ štát USA
Zem odhalila nové tajomstvo a prekvapila vedcov: Jadro planéty mení svoj tvar
Smer je skokanom mesiaca: Rastie na úkor koalície. SNS by z parlamentu vypadla (NAJNOVŠÍ PRIESKUM)
Hlas je pripravený na rekonštrukciu vlády, ministerské stoličky sa môžu meniť
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
- Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
- Najväčší trh s elektromobilmi šokujúco upadá. Ľudia začali opäť kupovať spaľováky
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Pochoval ho trend na trhu. Volvo ukončí výrobu ikonického kombi, rozlúči sa štýlovo
-
- Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
- Pochoval ho trend na trhu. Volvo ukončí výrobu ikonického kombi, rozlúči sa štýlovo
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Vykázali takmer 100 % efektivitu. Briti vyriešili veľký problém batérií elektromobilov
- Najväčší trh s elektromobilmi šokujúco upadá. Ľudia začali opäť kupovať spaľováky
-
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Prelom: Vedci prekonali hlavnú prekážku fúznej energie, éra fosílnych palív sa blíži ku koncu
- Dosahuje rekordné predaje. Elektromobil od Huawei pobláznil ľudí, má obrovský dojazd
- Pochoval ho trend na trhu. Volvo ukončí výrobu ikonického kombi, rozlúči sa štýlovo
- Kuriózna nehoda Cybertrucku zosmiešnila Muskove slová. Auto „sa zbláznilo“ na rovnej ceste
Boeing chytá druhý dych. Dodal najviac lietadiel za roky
Výbuchy vysoké až 100 metrov. 200 000-ročná sopka opäť chrlí lávu
Nemecké spoločnosti varujú. Ak vláda nezasiahne, čakajú nás hromadné prepúšťania
Palivo budúcnosti je tu. Vyrábať ho môžu aj v Bratislave
Konflikt o umelú inteligenciu vrcholí. Čína poslala ostrý odkaz USA
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Navštívila som novootvorené vietnamské bistro v Bratislave: „Na Slovensku takéto niečo doteraz nebolo“ (RECENZIA)
Bilión dolárov a doživotná zásoba cukríkov. Dáni si za Grónsko vystrelili z Trumpa, chcú kúpiť „zlatý“ štát USA
Zem odhalila nové tajomstvo a prekvapila vedcov: Jadro planéty mení svoj tvar
Smer je skokanom mesiaca: Rastie na úkor koalície. SNS by z parlamentu vypadla (NAJNOVŠÍ PRIESKUM)
Hlas je pripravený na rekonštrukciu vlády, ministerské stoličky sa môžu meniť
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené