V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecká automobilka BMW zaznamenala v prvom kvartáli tohto roka výrazný pokles zisku aj tržieb. Čistý zisk sa prepadol až o 26,4 % a dosiahol úroveň 2,2 miliardy eur. Tržby klesli o 7,8 %, čo súviselo so znížením globálnych dodávok vozidiel o 1,4 % na 586-tisíc áut. Ako informovala agentúra DPA, príčinou bola najmä slabšia výkonnosť na kľúčovom čínskom trhu.

Pod koncern BMW patria okrem hlavnej značky aj luxusné mená ako Mini a Rolls-Royce. Aj keď čísla za prvý štvrťrok nie sú priaznivé, spoločnosť si zachovala dôveru vo svoj ročný výhľad. Pretrvávajúci dopyt po prémiových vozidlách podľa nej vytvára dostatočný základ pre udržanie stabilného vývoja v ďalších mesiacoch.

Na adresu neistôt spojených s obchodnou politikou Spojených štátov automobilka uviedla, že vplyv ciel, ktoré zaviedol a neskôr zmiernil americký prezident Donald Trump, je v súčasnosti náročné presne vyhodnotiť.

V konkurencii je BMW na tom lepšie

Aj keď samotná automobilka zaznamenala citeľný pokles zisku, v porovnaní s konkurenciou ide stále o lepší výsledok. Mercedes-Benz totiž v rovnakom období vykázal ešte výraznejší pád zisku o 43 % na 1,7 miliardy eur. Volkswagen, najväčší automobilový koncern v Nemecku, prišiel o 41 % zisku a dostal sa taktiež na úroveň 2,2 miliardy eur – rovnakú, akú dosiahlo BMW, avšak z vyššej východiskovej pozície.

Finančný riaditeľ BMW Walter Mertl sa napriek týmto číslam vyjadril optimisticky. Podľa neho bol prvý štvrťrok poznačený stabilnými finančnými výsledkami a dôsledným riadením nákladov, a to aj napriek náročnému trhovému prostrediu. „BMW bude pokračovať v optimalizácii svojej nákladovej štruktúry,“ dodal Mertl.

Prémiový segment ako hlavná opora

Aj keď automobilový priemysel čelí rôznym výzvam vrátane spomaľovania čínskej ekonomiky, pretrvávajúcich geopolitických rizík a posunu k elektromobilite, BMW sa zatiaľ darí udržiavať svoju pozíciu vďaka silnej značke a dopytu po vozidlách vyššej kategórie. Trh s prémiovými autami je totiž menej citlivý na výkyvy cien a nákupné rozhodnutia zákazníkov v tomto segmente bývajú stabilnejšie.

Ďalší vývoj ukáže, či sa stratégia optimalizácie nákladov a zameranie na prémiový trh ukážu ako účinné nástroje v boji s globálnymi ekonomickými výzvami. V každom prípade si BMW udržiava náskok pred svojimi hlavnými nemeckými rivalmi.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP