Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kým elektrické autá prispievajú k znižovaniu dopytu po rope len minimálne, v prípade elektrických autobusov je situácia odlišná. Do konca roka pritom svoju pozíciu posilnia ešte viac, čo môže byť pre ropné spoločnosti znepokojujúce – informuje Bloomberg.

Kým po elektrických autách stále nie je vo svete veľký dopyt, v prípade prostriedkov hromadnej dopravy je situácia opačná. Čoraz viac samospráv inovuje svoj vozový park a na cestách tak stretávame viac a viac vozidiel s alternatívnym pohonom.

Vďaka ich veľkosti a takmer nepretržitej prevádzke ide o vhodný spôsob ochrany životného prostredia a predovšetkým ušetrenia nákladov. Výrazne tiež prispievajú k znižovaniu využívania fosílnych palív. 

Kým 1000 elektrických vozidiel ušetrí približne 1700 litrov paliva denne, rovnaký počet autobusov ušetrí až takmer 60 000 litrov.

Výrazne k tomu prispieva Čína, kde sú elektrické autobusy veľmi rozšírené. Do budúcna toto číslo pritom bude len narastať a podľa analýzy Bloombergu, do roku 2040 sa zníži využívanie fosílnych palív až o 763 miliónov litrov denne. 

Elektrobus z mesta Žilina Zdroj: IMHD

Elektrické autobusy pritom nie sú výnimkou ani na Slovensku. Niekoľko ich jazdí aj v Bratislave, Žiline či Košiciach. Postupne sa pritom rozširujú aj do ďalších miest a onedlho bude už bude problém stretnúť mestský autobus s dieselovým pohonom.

Zdroj: Bloomberg, IMHD.sk (1,2)

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú