Aktualizované 24. apríla 2024 – Americký technologický gigant Microsoft začal sprístupňovať aktualizáciu, ktorej sa používatelia obávali, všetkým užívateľom operačného systému Windows 11. Tá so sebou prináša reklamy priamo v ponuke Štart, upozorňuje The Verge.

Update s označením KB5036980 však zmierňuje možné rozhorčenie možnosťou vypnutia týchto reklám alebo odporúčaní aplikácií. Vypnutie je možné prejdením do sekcia Nastavenia > Prispôsobenie > Štart alebo v anglickej lokalizácii Settings > Personalization > Start, kde je po aktualizácii k dispozícii možnosť takéto odporúčania vypnúť.

Zaujímavé je že Microsoft túto funkciu implementoval len približne dva týždne po začiatku testovania a to aj po kritickej odozve. Podľa spoločnosti má pomôcť používateľom objavovať nové užitočné aplikácie, predovšetkým však pomôže predovšetkým samotným vývojárom aplikácií.

Pôvodný článok:

Reklamy sú bezpochyby tá najotravnejšia vec, s ktorou prichádzame dennodenne do kontaktu. Americký Microsoft sa v poslednom období pohráva s nie príliš populárnou myšlienkou na túto nôtu. Ako prví prišli do kontaktu s novou ideou beta testeri Windowsu 11, teda členovia programu Windows Insiders, konkrétne v USA. Na ich sťažnosti upozornil portál Engadget.

Windows 10
Windows/Microsoft/Freepik (úprava redakcie)

Infikovaná ponuka Štart

Microsoft začal týmto používateľom zobrazovať reklamy v ponuke Štart. Našťastie, nejde o reklamy v podobe banneru cez polovicu vyskakovacieho okna, no aj napriek tomu používateľský zážitok rozhodne znepríjemňujú.

Spoločnosť totiž začala propagovať aplikácie z obchodu Microsoft Store tým, že ich umiestnila do sekcie Odporúčané v ponuke Štart. Microsoft však svojim beta testerom dal možnosť úniku pred týmto otravným „spamom“. Používatelia môžu tieto odporúčania vypnúť v Nastaveniach.

Dlhodobá otravnosť

Implementácia reklám v ponuke Štart je nepopulárnym problémom Microsoftu už viac ako desať rokov. Čoraz väčšie prenikanie propagácie spoločnosti Microsoft svojich vlastných produktov do azda najfrekventovanejšieho okna len prilieva olej do tohto ohňa.

Hoci reklama nemusí byť je vo svojej podstate pre niektorých používateľov problematická, skutočnosť, že zákazníci platia za Windows prostredníctvom licencie alebo dodatočnými nákladmi pri kúpe nového počítača, vyvoláva otázky o vhodnosti týchto nevyžiadaných reklám. Americká spoločnosť by možno mohla spomaliť s touto okatou propagandou svojich produktov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú