V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Volkswagen čelí tlaku zo strany odborového zväzu IG Metall kvôli plánovaným úsporným opatreniam. Dirk Große-Loheide, člen predstavenstva a šéf obstarávania, však aj naďalej verí, že sa kompromis podarí dosiahnuť ešte pred Vianocami. Große-Loheide povedal, že obe strany majú záujem nájsť spoločnú cestu k udržateľnej konkurencieschopnosti.

Automobilka momentálne zápasí s nedostatkom dopytu, viac ako 500-tisíc vozidiel zostalo bez zákazníkov. Táto situácia podľa Große-Loheida núti firmu prispôsobiť výrobné kapacity. Taktiež vysvetlil, že ak nie je dopyt, musia reštrukturalizovať. Iná cesta nie je. Len tak sa Volkswagen môže stať vysoko ziskovou firmou.

Reštrukturalizácia s horkou príchuťou

Plány vedenia, ktoré predstavil šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer, zahŕňajú znižovanie pracovných miest a dokonca aj zatváranie závodov v Nemecku. Schäfer v rozhovore pre nedeľník Welt am Sonntag zdôraznil, že je potrebné reagovať na túto novú realitu, ktorá sa deje na trhu. Schäfer povedal, že kapacity musia prispôsobiť dopytu. Samotné nástroje, ako sú dobrovoľné odchody alebo čiastočné dôchodky, nebudú stačiť. Aj keď vedenie zatiaľ nešpecifikovalo, ktoré závody by mohli byť zatvorené, zamestnanci čelia neistote a napätiu.

Odborový zväz IG Metall považuje plány vedenia za neprijateľné a po neúspešných rokovaniach ohlásil začiatkom decembra výstražné štrajky. Ich záujmom by malo byť zvýšenie tlaku na automobilku, aby prijala kompromis, ktorý ochráni pracovné miesta. Odbory však zatiaľ nezverejnili presné termíny a závody, ktorých sa štrajky dotknú.

Čas sa kráti

Volkswagen a odbory majú tak pred sebou posledné týždne na dosiahnutie dohody, ktorá by odvrátila štrajky a stabilizovala tým situáciu v podniku. Konflikt medzi znižovaním nákladov a ochranou zamestnancov však ukazuje, aké náročné je udržať rovnováhu medzi ziskovosťou a sociálnou zodpovednosťou.

Či sa podarí nájsť kompromis, alebo bude spor eskalovať, ukáže až blížiaci sa záver roka. Pre Volkswagen to bude kľúčový moment, ktorý môže ovplyvniť nielen budúcnosť jeho nemeckých závodov, ale aj dôveru zamestnancov a verejnosti.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú