V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Nemecký automobilový gigant Volkswagen (VW) v minulom roku zaznamenal výrazný pokles zisku. Dôvodom sú tvrdá konkurencia na kľúčovom čínskom trhu a vysoké náklady spojené s reorganizáciou. Čistý zisk spoločnosti sa prepadol takmer o 31 % na 12,4 miliardy eur, informovala automobilka v utorok.

Prevádzkový zisk skupiny VW sa medziročne znížil o 15 % na 19,1 miliardy eur. Významný podiel na tom mal slabší výkon na čínskom trhu, kde koncern čelí rastúcej konkurencii zo strany domácich automobiliek, najmä v segmente elektromobilov.

Dodatočné náklady vznikli aj v dôsledku zatvorenia závodu Audi v Bruseli. Napriek týmto problémom obrat spoločnosti mierne vzrástol – o necelé jedno percento na 324,7 miliardy eur.

Znížená dividenda pre akcionárov

V reakcii na slabší hospodársky výsledok Volkswagen oznámil, že zníži dividendu za minulý rok o 30 % na 6,35 eura. Tento krok odzrkadľuje snahu vedenia spoločnosti šetriť finančné prostriedky, optimalizovať náklady a sústrediť sa na dlhodobú stabilitu a konkurencieschopnosť na globálnom trhu.

Automobilka čelí zvýšenému tlaku zo strany čínskych výrobcov, ktorí dominujú v segmente elektromobilov, ako aj rastúcim nákladom spojeným s reštrukturalizáciou a technologickými inováciami. Napriek zložitým podmienkam v automobilovom priemysle vedenie VW predpokladá, že v roku 2025 sa tržby zvýšia až o 5 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

volkswagen
Erik Mclean/Unsplash

Spoločnosť sa zameriava na expanziu v segmente elektromobility, investície do vývoja batériových technológií a optimalizáciu výrobných procesov. Tieto kroky majú pomôcť Volkswagenu lepšie reagovať na meniace sa trhové podmienky, znížiť náklady a zvýšiť efektivitu v kľúčových oblastiach podnikania.

Reštrukturalizácia a masívne rušenie pracovných miest

Volkswagen sa koncom minulého roka dohodol s odborovými organizáciami na rozsiahlej reštrukturalizácii, ktorá prinesie zánik 35.000 pracovných miest v Nemecku do roku 2030. To znamená, že automobilka príde takmer o každé štvrté miesto vo svojej vlajkovej značke Volkswagen. Tento krok je súčasťou širšej stratégie optimalizácie nákladov a zvýšenia efektivity výroby.

Hoci koncern čelí viacerým výzvam, jeho budúcnosť bude do veľkej miery závisieť od schopnosti prispôsobiť sa dynamickému trhu a posilniť svoju pozíciu v oblasti elektromobility.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP