Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Spoločnosť D4R7 Construction potvrdila, že koncom tohto týždňa bude pripravená otvoriť takmer všetky zvyšné úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v Bratislave a okolí. „Odovzdávanie úsekov v rámci veľkých infraštruktúrnych projektov, ako je aj obchvat Bratislavy, je štandardný proces. Pracujeme s dátumom 26. septembra a môžeme ubezpečiť, že budeme pripravení otvoriť,“ uviedol pre agentúru SITA zhotoviteľ úsekov D4 a R7 v rámci PPP projektu.

V závere týždňa, ak zhotoviteľ uvedený termín už dodrží, by mali byť otvorené chýbajúce úseky D4 a R7 v dĺžke takmer 13 kilometrov. Ide o úseky D4 medzi križovatkami Bratislava, Jarovce – Petržalka (2,2 km) – Bratislava, Juh (predtým Ketelec, 4,3 km), vrátane trojkilometrového dunajského súmostia s hlavným Lužným mostom. Sprevádzkovaný by mal byť aj zvyšný úsek R7 medzi križovatkami Bratislava, Nivy (patria sem dve križovatky Prievoz a Slovnaftská) a Bratislava, Juh (6,3 km).

Otvoriť by zatiaľ nemali časť D4 medzi križovatkami Bratislava, Východ (Ivanka pri Dunaji) a Čierna voda. „Aj táto časť je technicky dokončená, ale musíme počkať, kým získame potrebné povolenia,“ dodala spoločnosť D4R7 Construction. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nominant Sme rodina) minulý týždeň informoval, že podmienkou otvorenia takmer všetkých zvyšných úsekov D4 a R7 už 26. septembra je, aby boli dovtedy odstránené všetky chyby a nedorobky. Úsek D4 medzi Ivankou pri Dunaji a Čiernou vodou by mal byť otvorený v októbri.

d4r7.com

Juhovýchodný obchvat Bratislavy na D4 bude mať po dokončení 27 km a R7 medzi Bratislavou a Holicami pri Dunajskej Strede 32 km. V súčasnosti sú v prevádzke úseky D4 Bratislava, Juh – Podunajské Biskupice – Vrakuňa – Bratislava, Východ a Bratislava, Rača – Čierna voda. V užívaní je aj trasa R7 Bratislava, Juh – Šamorín, Západ – Šamorín, Sever – Holice. D4 a R7 budú prepojené v križovatke Bratislava, Juh.

Na dôležité prepojenie diaľnic D4 a D1, ktoré by zvýšilo dopravný význam obchvatu na D4, si musia motoristi počkať ešte niekoľko rokov. Dostavbu križovatky D4 a D1 mal na základe koncesnej zmluvy medzi Ministerstvom dopravy a výstavby SR a koncesionárom Zero Bypass z roku 2016 zabezpečiť štát ešte začiatkom roka 2019. Tento svoj záväzok doteraz nesplnil.

V uvedenom období fungovali vlády na čele so Smerom-SD – premiérmi boli Robert Fico a Peter Pellegrini, ministrom dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) a šéfom Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Ďurišin. Diaľničiari už s novým vedením len nedávno vyhlásili tender na rozšírenie D1 v úseku Bratislava – Triblavina, vrátane výstavby prepojenia D4 a D1. Predpokladaná lehota výstavby je zhruba tri a pol roka. Stalo sa tak rok a pol odvtedy, čo je ministrom dopravy Andrej Doležal a na čele NDS Juraj Tlapa.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú