V nasledujúcom texte boli použité materiály TASR.

Automobilka Stellantis zaznamenala za tretí kvartál tohto roka tržby v hodnote 33 miliárd eur. Predstavuje to medziročný prepad o viac než 25 %. Tento pokles je výsledkom viacerých faktorov, medzi ktorými hrá zásadnú úlohu oslabenie predaja na severoamerickom trhu. Za uplynulý kvartál predala spoločnosť 1,15 milióna vozidiel, čo je približne o pätinu menej než v rovnakom období minulého roka.

Táto situácia v spojení so slabším dopytom po vozidlách na kľúčovom trhu USA núti Stellantis hľadať nové stratégie, ako sa vrátiť k rastu. Na nedávne problémy poukázal aj finančný riaditeľ Doug Ostermann, ktorý zdôraznil, že vysoké množstvo skladových zásob v Severnej Amerike je jedným z dôvodov slabšieho výkonu spoločnosti.

Následky vysokých skladových zásob v USA

Vozidlá, ktoré čakajú na svojich zákazníkov v skladoch, tlačia na celkové výsledky Stellantisu. Zvyšujú náklady a blokujú priestor pre nové modely. Ostermann zároveň upozornil na spomalené tempo uvádzania nových vozidiel na európsky trh. Tento jav je spôsobený prísnymi požiadavkami na kvalitu, ktorým musia nové modely čeliť pred vstupom na trh. Napriek tomu si Stellantis zachováva plán na tento rok, ktorý počíta s uvedením až 20 nových modelov.

Skupina Stellantis vznikla v roku 2021, zlúčením francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën a nadnárodného výrobcu automobilov Fiat Chrysler. Spoločnosť tak spojila značky ako Peugeot, Citroën, Opel, Fiat, Chrysler a Jeep, čím získala širšie zastúpenie na globálnych trhoch. Stellantis mal pôvodne vysoké očakávania zisku, avšak už v septembri tohto roka svoje prognózy zreálnil. Na toto rozhodnutie vplývala najmä komplikovaná situácia na severoamerickom trhu. Tam sa automobilka stretáva s tvrdou konkurenciou a neistotou na strane dopytu. Slabnúci rast odvetvia, ktorého vývoj ovplyvňuje aj globálna ekonomická situácia, takisto prispieva k tomu, že Stellantis svoje predchádzajúce očakávania zisku prispôsobil novým podmienkam.

Uvedenie nových modelov ako nádej

Hoci je prepad tržieb značný, Stellantis verí, že môže situáciu postupne zvrátiť. Zavedenie takmer 20 nových modelov plánovaných do konca roka môže pritiahnuť viac zákazníkov a zlepšiť výkon spoločnosti na európskom aj americkom trhu. Napriek výzvam zostáva Stellantis optimistický. Stellantis sa však naďalej stretáva so silnou konkurenciou, keďže automobilový priemysel čelí dynamickým zmenám.

Nielen technologický pokrok a rastúci tlak na ekologické riešenia, ale aj neustále meniace sa preferencie spotrebiteľov vyžadujú flexibilitu a prispôsobenie sa aktuálnym trendom. Očakáva sa, že automobilka sa bude sústrediť na efektívne riadenie skladových zásob a ďalšie investície do nových technológií, ktoré by mohli posilniť jej pozíciu v čase, keď je trh automobilov stále pod tlakom.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú