V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Automobilová skupina Stellantis oznámila ďalší krok v rámci svojho rozsiahleho plánu reštrukturalizácie pracovnej sily v Taliansku. Až 610 zamestnancom v ikonickom závode Mirafiori v Turíne ponúkne možnosť dobrovoľného ukončenia pracovného pomeru. Títo pracovníci sa budú môcť rozhodnúť pre skorší odchod do dôchodku alebo využiť podporu pri hľadaní nových pracovných príležitostí.

Podľa hovorcu spoločnosti ide o program zameraný na zamestnancov, ktorí sú blízko dôchodkového veku, no zároveň aj na tých, ktorí chcú využiť šancu zmeniť kariérnu dráhu. Zamestnanci majú možnosť zapojiť sa do programu do konca júla. Od augusta má byť tím v závode stabilizovaný a pripravený na nový výrobný cyklus. V ňom hrá hlavnú úlohu očakávaný hybridný model Fiat 500.

Fiat 500 vo verzii hybrid má byť kľúčovým projektom

„Tento krok má strategický význam pre optimalizáciu pracovnej sily pred nábehom výroby nového modelu. Zároveň pripravuje pôdu na zamestnávanie mladých pracovníkov,“ vysvetlil Luigi Paone, zástupca jedného z odborových zväzov, ktoré sa na dohode so Stellantisom podieľali.

Cieľom teda nie je len znížiť náklady, ale aj omladiť kolektív a podporiť generačnú výmenu.

Závod Mirafiori, ktorý má za sebou bohatú históriu vo výrobe modelov značky Fiat, sa tak v druhej polovici roka pripravuje na dôležitý míľnik. Spustenie výroby hybridného modelu Fiat 500 je naplánované na november. Práve tento projekt má pomôcť závodu získať stabilitu a zároveň reagovať na meniace sa požiadavky trhu, ktorý smeruje k udržateľnejšej mobilite.

TASR

Spoločnosť chce takýto typ výroby využiť ako most medzi súčasným portfóliom a plne elektrickými modelmi budúcnosti. Vďaka tomu sa Mirafiori môže opäť stať jedným z hlavných centier technologických inovácií skupiny Stellantis v Európe.

Znižovanie počtu zamestnancov naprieč celým Talianskom

Dobrovoľné prepúšťanie v Turíne je len súčasťou širšieho plánu, v rámci ktorého chce Stellantis v Taliansku tento rok znížiť počet pracovných miest až o 1600. Dlhodobým cieľom automobilky je reagovať na meniacu sa štruktúru automobilového trhu, tlak na digitalizáciu, automatizáciu výrobných procesov a znižovanie uhlíkovej stopy.

Od svojho vzniku v roku 2021, keď sa zlúčili Fiat Chrysler Automobiles a francúzska skupina PSA, má Stellantis za sebou viacero podobných optimalizačných opatrení. Kým v čase zlúčenia zamestnávala v Taliansku takmer 55 000 ľudí, dnes ich je už menej ako 40 000.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP