Podľa reprezentatívnej štúdie s väčšou digitálnou nedôverou sa musia vysporiadať telekomunikačné spoločnosti. V európskom priemere im dôveruje len 28 percent respondentov.

Spotrebitelia v Európe, ale aj v Rusku či v USA najviac veria bankám, čo sa týka zaobchádzania s ich citlivými údajmi. Kým na starom kontinente či v Rusku má k bankám digitálnu dôveru 54 percent klientov, tak v USA je to 56 percent. Po nich nasledujú poskytovatelia platobných služieb a dodávatelia energie. S väčšou nedôverou sa musia vysporiadať telekomunikačné spoločnosti.

V európskom priemere im dôveruje 28 percent respondentov a 21 percent opýtaných verí online obchodu. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti EOS „Aká je hodnota údajov“, ktorá zároveň ukázala, že iba každý tretí Európan dôveruje iným v súvislosti s manipuláciou s ich údajmi.

Digitálna dôvera bola pritom zaznamenaná podľa štúdie u Američanov len na úrovni 23 percent. Naopak, v Rusku je situácia iná, dôveru vyjadrilo až 41 percent Rusov. „Údaje pomáhajú lepšie pochopiť potreby zákazníkov a rýchlejšie reagovať na trendy na trhu – avšak zákazníci musia byť schopní uveriť spoločnostiam, s ktorými zdieľajú spoločné informácie, že s nimi tieto spoločnosti zaobchádzajú správne,“ hovorí Peter Hetteš, obchodný riaditeľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.

Podľa Petra Hetteša veľa ľudí na sociálnych sieťach o sebe prezrádza informácie, od kontaktných údajov až po nákupné a pohybové profily. Je to spôsobené tým, že spotrebitelia rozlišujú medzi významom jednotlivých typov údajov. Finančné údaje sú klasifikované ako citlivé, zatiaľ čo údaje týkajúce sa kondície alebo konzumu sú mnohými používateľmi hodnotené ako menej ohrozené údaje. Aj vzhľadom na fakty, ktoré odhalila štúdia, mnohé spoločnosti čelia výzve, aby zverené údaje využívali čo najefektívnejšie a dopytovali sa len takých údajov, ktoré sú potrebné.

Štúdia „Aká je hodnota údajov?“ sa uskutočnila v spolupráci s inštitútom pre výskum trhu Kantar na jar v roku 2020. Predstavuje (online) populáciu vo veku od 18 rokov zo 17 krajín. Na vyhodnotenie bola použitá vzorka 1 000 respondentov. Účastníci odpovedali na otázky týkajúce sa ich zaobchádzania s údajmi a prenosom údajov, dôvery v spoločnosti, ako aj ich ochoty predávať údaje za odmenu.

Spoločnosť EOS Group je medzinárodným poskytovateľom finančných služieb na mieru. Jej hlavnou činnosťou je správa a manažment pohľadávok. S počtom zamestnancov viac ako 8 000 poskytuje služby pre približne 20 000 zákazníkov v 26 krajinách po celom svete, a to prostredníctvom viac ako 60 dcérskych spoločností vrátane Slovenska.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú