V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Jedenásť kľúčových hráčov nemeckého automobilového priemyslu sa dohodlo na strategickej spolupráci v oblasti vývoja softvéru pre budúce generácie vozidiel. Memorandum o porozumení podpísali na 29. ročníku medzinárodného kongresu automobilovej elektroniky v Ludwigsburgu. Cieľom je vytvoriť spoločnú otvorenú softvérovú platformu, ktorá má urýchliť vývoj moderných vozidiel a zvýšiť konkurencieschopnosť európskych firiem v globálnom prostredí.

Medzi signatármi dohody sú prestížne mená ako BMW, Porsche, Bosch, Continental či ZF Friedrichshafen. Títo výrobcovia automobilov a dodávatelia sa dohodli na spoločnom postupe pri vývoji kľúčových softvérových komponentov. Podľa výkonného riaditeľa Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA) Marcusa Bolliga „softvér neprispieva priamo k odlíšeniu jednotlivých značiek, keďže jeho časť si používateľ nemôže priamo vyskúšať“. Práve táto skutočnosť otvára priestor pre spoluprácu, ktorá môže byť efektívna a ekonomická.

Spoločný základ, individuálne riešenia

Plánovaný softvér bude mať otvorenú architektúru a jeho základná verzia by mala byť dostupná už v roku 2026. VDA informovalo, že základná platforma umožní vývoj softvéru pre sériové autonómne riadenie. Výrobcovia si následne môžu softvér upraviť podľa potrieb, doplniť ho o vlastné riešenia a funkcionality, ktoré budú diferencovať jednotlivé značky či modely. To umožní sústrediť sa na unikátne vlastnosti a zároveň ušetriť náklady na vývoj všeobecne zdieľaných komponentov.

Zaujímavosťou projektu je, že nie je výhradne obmedzený len na členov VDA. Platforma s otvoreným zdrojovým kódom má byť prístupná aj firmám mimo Nemecka. To zahŕňa hráčov z Európy, Spojených štátov, Číny a ďalších automobilových regiónov. Táto otvorenosť má podporiť globálnu interoperabilitu a rýchlejší vývoj štandardov, ktoré budú kompatibilné naprieč rôznymi značkami a krajinami.

Auta garáž
Nemecké sklady sú preplnené nepredanými autami. Pixabay

Cesta k digitalizovanej mobilite

Dohoda prichádza v čase, keď sa automobilový priemysel čoraz viac sústreďuje na digitalizáciu, automatizáciu a inteligentné riadenie. Softvér sa stáva rozhodujúcim faktorom v inováciách, pričom jeho vývoj je náročný nielen technologicky, ale aj finančne. Vytvorenie spoločného základu preto umožní efektívnejšie využitie kapacít a rýchlejší posun k plne autonómnym vozidlám.

Spojenie síl nemeckých automobilových gigantov tak predstavuje dôležitý krok smerom k jednotnej a konkurencieschopnej digitálnej infraštruktúre budúcich vozidiel. Výsledky tohto partnerstva by sme mohli vidieť už o dva roky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP