Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Slovenské firmy nedržia v prijímaní technológií krok so spotrebiteľmi. Ako ďalej predpovedá štúdia inštitútu Futurum Research, ktorú pripravil v spolupráci so softvérovou a poradenskou spoločnosťou SAS, digitálne technológie v posledných rokoch výrazne ovplyvnili správanie a spôsoby nakupovania spotrebiteľov, ale doterajšie zmeny sa ani zďaleka nevyrovnajú tým, ktoré zákazníci aj manažéri firiem očakávajú v najbližšom desaťročí.

V porovnaní so spotrebiteľmi, ktorí si na nové technológie veľmi rýchlo zvykajú a prijímajú ich, nasadzovanie systémov schopných zužitkovať nastupujúcu vlnu digitalizácie vo firmách zaostáva. Na Slovensku je tento rozdiel obzvlášť vypuklý. V indexe DESI, ktorým Európska komisia sleduje a porovnáva digitálnu konkurencieschopnosť členských štátov, sa Slovensko v 28-člennom rebríčku drží posledné tri roky na 21. mieste. „Slabé hodnotenie máme najmä v kritériách, ktoré sa týkajú nasadzovania a využívania digitálnych technológií vo firmách, kde sa nachádzame hlboko pod priemerom únie a naše postavenie sa navyše medziročne zhoršilo,“ upozorňuje country sales director SAS Slovakia Richard Kraus.

Spotrebitelia rátajú s tým, že v budúcnosti im objednaný tovar budú doručovať drony alebo autonómne vozidlá a pri výbere produktov využijú technológie rozšírenej a virtuálnej reality. Tie umožňujú napríklad vopred preveriť, ako bude v skutočnosti na zákazníkovi vyzerať oblečenie, o ktoré má záujem, alebo ako sa do jeho domácnosti hodí nový kus nábytku.

Zhruba štyri pätiny spotrebiteľov predpokladajú, že pri internetových nákupoch a ovládaní inteligentnej domácnosti im bude pomáhať virtuálna asistentka a že rozličné zariadenia dokážu ovládať cez technológie zakomponované do oblečenia. Nadpolovičná väčšina ľudí si tiež myslí, že do roku 2025 vďaka systémom pre zmiešanú realitu navštívia virtuálnym spôsobom vzdialené miesto a zažijú tak na diaľku dovolenku či koncert

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú