V tomto texte boli použité materiály SITA.

Individuálny dovoz ojazdených áut na Slovensko v júli dosiahol 5 806 kusov, čo predstavuje číslo, ktoré sa v posledných mesiacoch udržuje na vysokej úrovni a zároveň mení správanie kupujúcich na trhu. Podľa analýzy spoločnosti Aures Holdings sa tento trend prejavil najmä v slabšom záujme o autá ponúkané cez súkromné inzeráty, pričom naopak veľké automobilové centrá a dovozcovia jazdeniek ťažia zo zvýšeného dopytu počas leta.

Najväčší nápor na evidenciu novodovezených áut zaznamenali dopravné inšpektoráty v Bratislavskom kraji, kde pribudlo až 1 209 vozidiel, tesne nasledovaný Nitrianskym krajom s 878 kusmi. Silné postavenie si udržali aj regióny stredného Slovenska – v Žilinskom kraji pribudlo 774 áut, v Banskobystrickom 610 a v Trenčianskom 603.

Zaujímavosťou je, že Trnavský kraj s 559 registráciami tentokrát skončil na poslednej priečke a prekonali ho dokonca aj východoslovenské regióny, ktoré bývajú tradične slabšie – v Prešovskom kraji sa evidovalo 594 vozidiel a v Košickom 579.

Generálna riaditeľka Aures Holdings Karolína Topolová upozornila, že dopyt na sekundárnom trhu zostáva aj v letných mesiacoch na úrovni, ktorá býva zvyčajne typická skôr pre jesenné obdobie.

„Je to aj výsledok stabilnej cenovej hladiny, ktorá na Slovensku panuje, na rozdiel od Českej republiky, kde už jazdenky zdražujú. Aj preto je výhodnejšie vyberať si autá na domácom trhu, kde je menšie riziko vozidiel s nejasným pôvodom, stočenými kilometrami či zatajenými poistnými udalosťami,“ zdôraznila šéfka spoločnosti, ktorá u nás prevádzkuje známe siete autocentier AAA Auto a Mototechna.

Z analýzy tak vyplýva, že slovenský trh s jazdenými vozidlami si udržuje stabilitu nielen v cenách, ale aj v počtoch registrácií, a to aj napriek tomu, že na susedných trhoch dochádza k zdražovaniu. Pre kupujúcich to znamená, že výber auta doma môže byť nielen finančne výhodnejší, ale zároveň bezpečnejší, keďže veľké centrá garantujú transparentnejší pôvod a technický stav vozidiel.

Oslabovanie pozície súkromných inzerátov naznačuje, že čoraz viac ľudí uprednostňuje istotu pred rizikom, čo v konečnom dôsledku prispieva k posilňovaniu pozície veľkých predajcov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP