Súd v Nižnom Novgorode zmrazil ruské aktíva nemeckej automobilky Volkswagen po tom, ako sa na súd obrátila ruská automobilka GAZ, bývalý obchodný partner Volkswagenu. Pre najväčšiu automobilku v Európe to znamená ďalšie komplikácie v súvislosti s jej zhruba rok trvajúcim úsilím ukončiť aktivity na ruskom trhu. TASR o tom informuje na základe správ agentúr DPA a Reuters.

Podobne ako ďalšie firmy aj Volkswagen pozastavil minulý rok svoje aktivity v Rusku po tom, ako západné štáty uvalili na Moskvu sankcie za útok Ruska na Ukrajinu. Volkswagen sa následne usiloval predať svoje ruské aktíva vrátane kľúčového závodu v Kaluge s výrobnou kapacitou 225 000 áut ročne a závodu v Nižnom Novgorode, kde vyrábal v spolupráci s firmou GAZ.

Jeho rozhodnutie z augusta minulého roka ukončiť v tomto závode výrobu však GAZ napadol s tým, že ide o porušenie kontraktu a od Volkswagenu žiadal 15,6 miliardy rubľov, v prepočte 201 miliónov USD (189,21 milióna eur).

Súd v Nižnom Novgorode svojím rozhodnutím v pondelok všetky aktíva Volkswagenu v Rusku zmrazil do doby, dokiaľ sa spory s firmou GAZ nevyriešia. Ruská automobilka sa podľa agentúry Reuters k verdiktu súdu odmietla vyjadriť. Volkswagen, ani ruské ministerstvo priemyslu na otázky nereagovali.

Hanba a prepadák, znovuzdrodený Moskvič nikto nechce

Zdá sa, že znovuzrodenie ruského automobilového priemyslu nebude také jednoduché. Svedčia o tom aj predajné čísla oživenej legendy Moskvič, z ktorého sa v minulom roku predalo iba 1 % všetkých vyrobených vozidiel.

Rusi počas minulého roka hrdo oznámili, že sa chystajú oživiť legendárnu značku Moskvič. Za čias minulých možno boli Moskviče dobré autá, no tie súčasné od nich majú na míle ďaleko. Dôvod je jednoduchý. Nový Moskvič je totiž stopercentne čínske auto, ktoré sa v Rusku iba montuje. Ide o ohromný predajný neúspech, o čom píšeme v samostatnom článku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú