Predaj smartfónov v Číne klesol v roku 2022 medziročne o 13 %, čo bol najväčší prepad v tomto sektore za celé desaťročie, keďže spotrebitelia boli veľmi opatrní pri výdavkoch. Ukázali to v nedeľu údaje spoločnosti IDC pre prieskum trhu. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Celkovo sa vlani predalo v Číne 286 miliónov smartfónov. Vlaňajší objem predaja bol najnižší od roku 2013 a prvýkrát od tohto roku klesol pod 300 miliónov, uviedla spoločnosť IDC v správe.

Najlepšie sa predával Android

Najpredávanejšou značkou v Číne bol telefón Vivo s operačným systémom Android s podielom na trhu 18,6 %. Celkový predaj tejto značky však v roku 2022 medziročne klesol o 25,1 %.

Druhou najpredávanejšou značkou bol Honor, ktorého predaj dokonca vzrástol o viac ako 34 %, ale dôvodom jeho rastu bol nízky porovnávací základ z roku 2021.

Apple bol treťou najpredávanejšou značkou telefónov v Číne v roku 2022 spoločne s Oppo. Celkový predaj Applu však medziročne klesol o 4,4 %. Aj vo 4. štvrťroku 2022 sa predaj jeho telefónov iPhone medziročne znížil napriek tomu, že bol najpredávanejšou značkou v uplynulom kvartáli. Dôvodom boli problémy s dodávateľským reťazcom a nepokoje v čínskom závode spoločnosti Foxconn, ktorá je zmluvným výrobcom iPhonov.

Prísne blokády na zastavenie ochorenia COVID-19 v Číne, ktoré sa na jar 2022 zintenzívnili vo viacerých mestách, výrazne zasiahli ekonomiku krajiny. Jej rast bol minulý rok najpomalší za takmer polstoročie.

Apple/Samsung

Pokles predaja smartfónov v Číne odzrkadľoval výkonnosť tohto sektora na celom svete. V roku 2022 globálne dodávky smartfónov dosiahli 1,2 miliardy kusov, čo je najmenej od roku 2013 a medziročný pokles o viac ako 11 %, dodala spoločnosť IDC.

Problémy nie sú len v Číne

Výrobcovia smartfónov prechádzajú veľmi ťažkým obdobím, čo dokazuje aj najnovšia analýza firmy Canalys. Podľa nej sa náročné makroekonomické podmienky v roku 2022 podpísali pod znížený nákupný apetít spotrebiteľov a najhoršie predajné čísla za poslednú dekádu.

Rok 2022 bol v porovnaní s rokom 2021 až o 11 % slabší a predalo sa menej ako 1,2 miliardy smartfónov. Najhoršie to zniesol posledný 4. kvartál, kedy predaje z roka na rok klesli až o neuveriteľných 17 %.

Pozíciu jednotky na trhu v celkovom počte predaných smartfónov si počas roka vystriedali Samsung a Apple. Zatiaľ čo Samsung mal počas celého roka náskok, Apple ho v poslednom kvartáli tradične predbehol po tom, čo spustil predaj nových iPhonov. Celkovo išlo pre Apple o rekordný posledný kvartál, ktorému dominoval s podielom 25 %.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú