Francúzska automobilka Renault oznámila pokles predaja v roku 2022, už štvrtý rok po sebe. Skupina Renault, ktorá dopadla horšie ako väčšina jej konkurentov počas krízy spôsobenej pandémiou ochorenia COVID-19 a pre problémy v dodávateľskom reťazci, prechádza reštrukturalizáciou v snahe zvýšiť zisky. TASR o tom informuje na základe správy Reuters. Renault uviedol, že jeho odbyt bez Ruska sa vlani znížil o 9,4 % na 1 466 729 vozidiel.

V novembri automobilka predstavila zásadné zmeny, v rámci ktorých oddelí svoje aktivity v piatich podnikoch, prehĺbi vzťahy s čínskou spoločnosťou Geely a odčlení svoju jednotku elektrických vozidiel prostredníctvom kótovania na burze v tomto roku. Rokuje tiež japonským partnerom Nissan o reštarte ich dlhoročnej aliancie.

Renault stavil na vozidlá s vyššími maržami a elektromobily, aby podporili rast. V roku 2022 bola značka Renault, ktorá predstavuje dve tretiny predaja skupiny, treťou európskou značkou v segmente elektrifikovaných vozidiel s počtom predaných kusov 228 000, čo predstavuje nárast o 12 % oproti roku 2021. Jej podiel na svetovom trhu dosiahol 4 %, čo je o 0,5 percentuálneho bodu menej ako v predchádzajúcom roku.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú