V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Globálny predaj automobilovej skupiny BMW v prvom štvrťroku 2025 mierne klesol – a za všetkým stojí výrazný prepad v Číne. Spoločnosť so sídlom v Mníchove predala za obdobie január až marec celkovo 586 149 vozidiel, čo je o 1,4 % menej ako v rovnakom období minulého roka. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA.

Rozhodujúcim faktorom poklesu bol čínsky trh, kde sa odbyt medziročne prepadol až o 17,2 % na 155 195 áut. Čína je pritom pre BMW jeden z najdôležitejších trhov a tento výsledok jasne odráža problémy, ktoré aktuálne zažívajú viaceré zahraničné automobilky pôsobiace v tomto regióne. Silná konkurencia domácich výrobcov, cenová vojna v segmente elektromobilov a zmeny spotrebiteľských preferencií prispievajú k náročnému obchodnému prostrediu.

Európa a Amerika zachraňujú bilanciu

Zatiaľ čo v Ázii sa predaj výrazne prepadol, v Európe a Amerike zaznamenala skupina pozitívny vývoj. Na európskom trhu predala BMW Group 241 867 áut, čo predstavuje medziročný nárast o 6,2 %. V Amerike stúpol predaj o 5,4 % na 114 313 vozidiel, pričom dominantnú časť – 94 591 áut – si pripísali Spojené štáty. Výnimkou bol domáci nemecký trh, kde sa predaj mierne znížil o 1,3 % na 61 264 kusov.

Silným svetlom na konci tunela zostáva pre BMW segment plne elektrických vozidiel. V prvom štvrťroku ich spoločnosť predala 109 516 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 32,4 %. Za týmto rastom stojí najmä silný dopyt v Európe, kde sa elektromobily BMW stávajú čoraz populárnejšou voľbou pre zákazníkov, ktorí hľadajú spojenie prémiového dizajnu s ekologickým pohonom.

FonTech

Značka Mini rastie, Rolls-Royce stráca

Dcérska značka Mini, ktorá vlani prešla modernizáciou svojho portfólia, zaznamenala nárast predaja o 4,1 % na 64 626 áut. Naopak, hlavná značka BMW zaznamenala pokles o 2 % na 520 142 vozidiel. Najluxusnejšia značka v portfóliu – Rolls-Royce – si pohoršila ešte výraznejšie, a to o 9,4 %, keď sa predalo len 1 381 automobilov tejto britskej ikony.

Aj keď celkový predaj BMW za prvý štvrťrok klesol, pozitívne výsledky v západných trhoch a silný rast v elektromobilite naznačujú, že spoločnosť má v rukách silné nástroje na stabilizáciu výkonu v ďalších mesiacoch. Vývoj na čínskom trhu však bude aj naďalej kľúčový – jeho ďalšie oslabovanie by mohlo zatieniť aj rast v iných regiónoch.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP