Slováci v behom posledných 24 hodín začali vo veľkom dostávať falošné e-maily od „Telekomu“. Tieto e-maily majú dotknuté osoby informovať o tom, že duplicitne zaplatili faktúru za mesiac február 2022, informuje Telekom cez príspevok na sociálnej sieti.

Snaha podvodníkov je prinútiť príjemcu e-mailu kliknúť na odkaz, vďaka čomu mu má byť vrátená duplicitná úhrada faktúry. „Oslovený zákazník je vyzvaný, aby pre navrátenie duplicitnej sumy klikol na uvedený link, ktorý bol súčasťou emailu,“ približuje situáciu Telekom vo svojom príspevku.

Podľa operátora ide o podvod a upozorňuje, že na daný odkaz by ľudia nemali za žiadnych okolností klikať. „Vyzývame všetkých našich zákazníkov, ktorí obdržali taký e-mail vydávajúci sa za oficiálnu komunikáciu našej firmy, aby neklikali na žiadny URL odkaz, ani nezadávali žiadne svoje osobné identifikačné údaje či údaje o platobnej karte.

Zároveň si dovolíme všetkých upozorniť, ak by v budúcnosti obdržali podobný email od našej spoločnosti alebo inej, nech si pozorne prečítajú obsah a preštudujú informácie od odosielateľa,“ uzavrel Telekom.

Ide o učebnicový príklad takzvaného phishingu. Je to jeden zo spôsobov, ako sa dajú zneužiť databázy s osobnými údajmi. Niektoré sa dokonca predávajú na inzertných portáloch len za pár desiatok eur.

Na tému sme spracovali rozsiahly samostatný článok, v ktorom sa nachádzajú rady expertov z právneho aj kybernetického hľadiska. Taktiež popisujeme, ako si môže obeť dožadovať odškodné od škodlivých aktérov.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú