Slováci čoraz častejšie používajú na platbu svoje platobné karty. Potvrdzujú to štatistiky Slovenskej bankovej asociácie, podľa ktorej vlani stúpol počet transakcií platobnými kartami o necelých 12 % na takmer 629 mil. transakcií.
Ich celkový objem sa zvýšil o niečo vyše 5 % na 28,44 mld. eur. Spotrebitelia podľa vyjadrení ČSOB v čoraz väčšej miere preferujú predajné miesta, na ktorých môžu platiť kartou.
Dlhodobo sa podľa ČSOB nemení nič na tom, že najviac platieb kartou realizujú klienti v supermarketoch a obchodoch s potravinami, na čerpacích staniciach a v obchodoch s módou. Z porovnania údajov ČSOB tiež vyplýva, že klienti platia kartami najčastejšie v piatky a štvrtky. „Ak sa pozrieme na prehľad celého roka, bezkonkurenčne najviac platili klienti kartami deň pred Vianocami 23. decembra 2019 a 18. apríla 2019, teda na Zelený štvrtok pred Veľkou nocou,“ informuje ČSOB.
Podľa Združenia pre bankové karty je však na Slovensku stále problém so zavádzaním platobných terminálov. Nie je samozrejmosťou, že ak sa niekto rozhodne platiť kartou, že mu to bude umožnené. „Stále vnímame v prípade niektorých prevádzok skôr rezervovaný postoj k zavedeniu platobného terminálu. Väčšinou sú dôvodom obavy súvisiace so zvýšenými nákladmi,“ hovorí manažérka oddelenia pre malé a stredné podniky v ČSOB Dáša Polláková.
Kartové spoločnosti, ako aj samotné banky chcú preto dotovať niektoré platobné terminály, aby sa bezhotovostné platby rozširovali a aby sa ich zavádzanie predajcom aj oplatilo. K tejto iniciatíve sa pridala aj ČSOB. „Chceme podnikateľom umožniť, aby si spravili predstavu po tom, do akej miery je pre nich terminál vhodným riešením, sami,“ uviedla Polláková.
Teraz čítajú

ZAUJÍMAVÉ Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení

ZAUJÍMAVÉ UFO je najzáhadnejší fenomén súčasnosti: Čo tají vláda USA, ktoré historky boli pravdivé a ktoré len klamstvo?

AKTUALIZOVANÉ Helikoptéra na Marse je opravená, poznáme aj nový dátum prvého letu

Spotify posiela na trh svoj prvý hardvérový produkt. Zatiaľ ho dostanú ľudia zadarmo

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Absurdnosť a scény popierajúce zákony fyziky. Toto je 10 najhlúpejších momentov filmovej série Rýchlo a zbesilo

PRIPOMIENKA Najdrahší slovenský seriál je v polovici. Ako sú na tom Slovania?

PRIESKUM: Koronakrízu pocítilo až 89 % malých a stredých firiem. Časť z nich musela úplne zavrieť

Inšpiratívna Slovenka popri materskej rozbehla úspešný biznis, dnes značka Simply Grey expanduje do USA či Austrálie
