Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Ako vyplýva z údajov Eurostatu, podiel ľudí nakupujúcich online sa na Slovensku za uplynulú dekádu zvýšil z 28 % v roku 2009 na vlaňajších 60 %. Slovensko sa tým dostalo presne na úroveň priemeru európskej dvadsaťsedmičky, v rámci ktorej mu patrí trinásta priečka. Podľa vyjadrení ČSOB sa dá predpokladať, že čísla za rok 2020 budú opäť o niečo iné, a to vplyvom pandémie.

Pandémia obchodníkov prinútila ponúkať a spotrebiteľov hľadať online alternatívy nakupovania. „Podľa štatistík ČSOB sa záujem o platby v slovenských e-shopoch počas pandémie zvýšil o viac ako štvrtinu, rovnomerne vo všetkých vekových skupinách klientov. Mediánová suma, ktorú denne na slovenských e-shopoch minuli, sa zvýšila o takmer pätinu oproti bežnému priemeru,“ uviedla Dáša Polláková z ČSOB.

Výrazný nárast nákupov cez internet eviduje aj VÚB banka. Po zatvorení prevádzok začiatkom marca si ľudia k elektronickým službám hľadali cestu podľa vyjadrení VÚB postupne, rovnako tak obchodníci svoje online služby pomaly vylepšovali a sprístupňovali svojim zákazníkom. Masívnejšie vyžívanie donášok domov sa najviac prejavilo pri kategórii kuriérske služby. V porovnaní s priemerným týždňom pred vypuknutím pandémie ide až o šesťnásobný nárast.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú