V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Letecký gigant Boeing oznámil, že v štátoch Washington a Oregon prepustí 2200 zamestnancov. Tento krok je súčasťou širšieho plánu, v rámci ktorého má spoločnosť zrušiť 17 000 pracovných miest. Predstavuje to 10 % jej globálnej pracovnej sily. Prepúšťanie sa týka rôznych pozícií, od výrobných pracovníkov až po technikov a inžinierov.

Podľa vyhlásenia Boeingu budú dotknutí zamestnanci na výplatnej listine do 17. januára. Je to v súlade s federálnymi požiadavkami o 60-dňovom upozornení na ukončenie pracovného pomeru. Prvé oznámenia (Worker Adjustment and Retraining Notification, WARN) už boli doručené v polovici novembra, ďalšie sa očakávajú v decembri.

Ktoré pozície sú najviac ohrozené?

Napriek uisteniam generálnej riaditeľky Boeingu Kelly Ortbergovej, že prepúšťanie nezasiahne technické laboratóriá a výrobu, sú medzi prepustenými stovky inžinierov a technikov. Podľa odborového zväzu SPEEA (Spoločnosť profesionálnych technických zamestnancov v letectve) dostalo výpoveď 438 ich členov, z čoho 218 sú inžinieri a 220 technici.

Ďalšie výpovede oznámila aj Medzinárodná asociácia strojníkov a pracovníkov v letectve (IAM). Tá eviduje 111 prepustených zamestnancov, ktorí sa podieľali na výrobe komponentov krídel pre model 777X. Rozsah a spôsob prepúšťania sa líši podľa jednotlivých sekcií. Niektorí zamestnanci mimo odborov pre agentúru Reuters uviedli, že boli prekvapení rozsahom prepúšťania v ich tímoch.

Boeing

Boeing a výzvy, ktoré stoja pred ním

Boeing sa už dlhodobo borí s finančnými problémami spôsobenými vývojom nových modelov, meškajúcimi projektmi a slabším dopytom. Pandémia COVID-19 zasiahla letecký priemysel tvrdšie než väčšinu odvetví, pričom letecké spoločnosti obmedzovali objednávky a hľadali spôsoby, ako znížiť náklady.

Tieto faktory spôsobili, že Boeing hľadá spôsoby na konsolidáciu svojich operácií. Znižovanie pracovnej sily je tak súčasťou širšej stratégie na stabilizáciu spoločnosti. Odborníci však upozorňujú, že prepúšťanie môže negatívne ovplyvniť nielen technologický vývoj, ale aj schopnosť firmy napĺňať nové objednávky v čase, keď sa letecký priemysel začína zotavovať. Ako sa Boeing vysporiada s touto výzvou, bude závisieť od jeho schopnosti efektívne reagovať na dopyt a zároveň si udržať kvalitný technický tím.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú