V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Japonská automobilka Honda prehodnocuje svoju dlhodobú stratégiu v oblasti elektrifikácie. Na pozadí spomaľujúceho sa globálneho dopytu po elektromobiloch (EV) sa firma rozhodla znížiť plánované investície do tejto oblasti o viac než 25 % a presmerovať značnú časť svojich vývojových kapacít na novú generáciu hybridných vozidiel.

Tento posun v stratégii podľa vyjadrení vedenia odráža meniace sa trhové podmienky, rastúcu neistotu v automobilovom priemysle a snahu udržať technologickú aj obchodnú stabilitu v nadchádzajúcich rokoch. Informovala o tom TASR na základe správ agentúr AP a Reuters.

Menej peňazí na elektrinu, viac na kompromis

Generálny riaditeľ Tošihiro Mibe v utorok oznámil, že spoločnosť zníži plánované investície do elektrifikácie a softvérového vývoja do roku 2030 z pôvodných 10 biliónov jenov na 7 biliónov, čo v prepočte predstavuje približne 42,88 miliardy eur. Dôvodom je slabnúca dôvera spotrebiteľov v elektromobily a zmeny v regulačnom prostredí.

„Na základe súčasného spomalenia trhu očakávame, že predaj elektrických vozidiel v roku 2030 klesne pod 30 %, ktoré sme predtým plánovali,“ povedal Mibe. Odhaduje sa, že podiel elektromobilov na globálnom predaji Hondy by mohol dosiahnuť iba 20 %, čo je výrazne menej než pôvodne zamýšľané tempo rastu.

Honda

Zatiaľ čo elektrické vozidlá ustupujú do úzadia, Honda zintenzívňuje plány v oblasti hybridov. Spoločnosť oznámila, že od roku 2027 uvedie na trh 13 modelov novej generácie hybridov, ktoré by mali byť odpoveďou na meniace sa potreby trhu. Do roku 2030 plánuje predať 2,2 až 2,3 milióna hybridných vozidiel, čo predstavuje kľúčový pilier jej transformácie.

Odklad kanadských projektov

Zmeny v stratégii sa prejavujú aj na konkrétnych investičných rozhodnutiach. Honda odložila plánovaný projekt elektromobility v Kanade, do ktorého mala investovať 15 miliárd kanadských dolárov, teda približne 9,55 miliardy eur. Očakáva sa, že tento projekt bude odložený minimálne o dva roky.

Honda vo svojom vyhlásení uviedla, že prostredie v automobilovom priemysle sa mení každým dňom. Ako hlavné dôvody uviedla spomalenie expanzie trhu s elektromobilmi, meniace sa environmentálne predpisy a rastúcu neistotu v podnikateľskom prostredí. Firma tak podľa vlastných slov reaguje flexibilne a snaží sa optimalizovať svoje výdavky vzhľadom na realitu na trhu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP