V snahe zlepšiť výdrž batérie, využitie siete a rýchlosť webových stránok, Google v rámci prehliadača Chrome zablokuje reklamy, ktoré spotrebúvajú príliš veľa výpočtových zdrojov. S testovaním začne v najbližších mesiacoch.

Portál CNET nedávno priniesol vyhlásenie Googlu, podľa ktorého sa gigant chystá zakročiť voči reklamám spotrebúvajúcim energetické a výpočtové zdroje. Konkrétne by malo ísť o reklamy, s ktorými používateľ neinteragoval, respektíve na nich neklikal a napriek tomu spotrebúvajú viac ako 4 megabajty sieťových údajov.

Zároveň sa to bude týkať aj reklám, ktoré používajú hlavný výpočtový proces prehliadača celkovo viac ako 60 sekúnd alebo po dobu 15 sekúnd počas ľubovoľného 30 sekundového úseku.

Tieto reklamy tak budú nahradené upozornením „odstránená reklama“. Google zatočiť s nekalými reklamami, ktoré sa pomocou výpočtového zaťaženia používateľských zariadení snažia ťažiť kryptomeny.

„Kým v súčasnosti tento limit prekračuje iba 0,3 % reklám, predstavujú 27 % z údajov v sieti používaných reklamami a 28 % zo všetkých reklám využívajúcich CPU,“ uviedol v blogu Marshall Vale, produktový manažér programu Chrome. Google tak začne testovanie blokovania náročných reklám už v najbližších mesiacoch pričom nasadenie do prehliadača Chrome vo verziách pre PC aj smartfóny plánuje už koncom augusta.

Zdroj: CNET

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú