Google a spoločnosť Alphabet poprvýkrát pod vedením Sundara Pichaia odhalili zisky YouTube, ktorý v minulom roku za reklamu zarobil najviac za posledné obdobie. Výška zisku z reklamy sa za posledné roky výrazne zvýšila a táto platforma tak dosiahla ešte o niekoľko miliárd vyššie čísla ako v roku 2018. Za uplynulý rok si YouTube polepšil a na reklame zarobil 15 miliárd dolárov. Pre porovnanie, v roku 2006 službu kúpil Google za 1,65 miliardy dolárov, informuje The Verge.

Investícia sa tak spoločnosti doteraz vrátila už niekoľkonásobne. Nové odhalenie finančných výsledkov sa udialo poprvýkrát v histórii. Doteraz sme totiž nevedeli, koľko skutočne dokáže YouTube generovať za reklamy, ktoré sa stali neoddeliteľnou súčasťou jeho bezplatnej verzie. Spoluzakladatelia Alphabet, Larry Page a Sergey Brin, pritom nedávno predali svoje žezlo výkonnému riaditeľovi Googlu.

Flickr

Podľa výsledkov za minulý rok tak dokázal YouTube pokryť až 10 % z celkového príjmu Googlu, informuje Digital Trends. Platforma má navyše podľa Googlu až 20 miliónov zákazníkov platiacich za Premium účet bez reklám a za svoju hudobnú aplikáciu Music Premium. Príjem z týchto služieb je však zaradený podľa Alphabet do inej kategórie.

Zdroj: The Verge, Digital Trends

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú