V nasledujúcom článku boli použité materiály TASR.

Americký internetový gigant Amazon sa v roku 2024 výrazne posunul v boji proti falšovaným výrobkom. Spoločnosť oznámila, že minulý rok stiahla z obehu viac ako 15 miliónov falzifikátov, čo je až dvojnásobok oproti roku 2023. K tomuto úspechu prispeli prísnejšie kontroly v distribučných centrách a opatrenia zamerané na krajiny, kde sa falšovaný tovar vyrába. Informoval o tom Kebharu Smith, šéf oddelenia pre boj proti falšovaniu spoločnosti Amazon.

Amazon vo svojej správe uviedol, že až 99 % podozrivých ponúk odhalil ešte predtým, ako ich nahlásili samotné značky. To predstavuje výrazný pokrok v detekčných mechanizmoch spoločnosti. Od roku 2020 sa počet hlásení od výrobcov znížil o 35 %, zatiaľ čo počet automaticky zablokovaných ponúk narástol o 250 %.

Umelá inteligencia v boji proti falšovaniu

Za týmto úspechom stoja najmä vylepšené kontroly v distribučných centrách a cieľené opatrenia v krajinách pôvodu falšovaného tovaru, ako je napríklad Čína. Smith zdôraznil, že Amazon sa v boji proti falšovaniu čoraz viac spolieha na pokročilé technológie, ako je umelá inteligencia (AI), ktorá pomáha analyzovať veľké množstvo údajov.

Amazon využíva AI na analýzu internetových adries, log, vyhľadávaných výrazov či zmien v popisoch produktov. Tento systém umožňuje identifikovať podozrivé vzorce správania a zastaviť predaj falzifikátov ešte pred ich zaradením do ponuky.

amazon
Amazon

Falšovatelia však neustále prichádzajú s novými metódami. Jednou z nich je napríklad oddelené zasielanie falošných produktov a značkových log s následným spájaním až po príchode do cieľovej destinácie. Takýmto spôsobom sa do USA prepravovali napríklad automobilové komponenty z Číny.

Globálna spolupráca a ochrana zákazníkov

Amazon spolupracuje s orgánmi činnými v trestnom konaní a značkami po celom svete, aby zlepšil svoje postupy a posilnil právne kroky proti falšovateľom. Spoločnosť tvrdí, že jej cieľom je chrániť nielen autentickosť produktov, ale aj dôveru zákazníkov a zabezpečiť, aby na jej platforme nakupovali len originálne výrobky.

Vzhľadom na rastúce využívanie umelej inteligencie a zlepšené bezpečnostné opatrenia má Amazon ambíciu minimalizovať predaj falšovaných produktov a stať sa lídrom v boji proti falzifikátom v e-commerce. Tento prístup môže slúžiť ako vzor pre ostatné globálne e-commerce platformy, ktoré čelia podobným výzvam.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP