Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Britská BBC upozornila na webstránku forbesbusinessinsider.com, ktorá kopíruje celé články z iných portálov a zverejňuje ich s len veľmi malými úpravami. O pochybnom portáli informovali aj spoločnosť Google, ktorá ho využívala na platenú reklamu. Po upozornení zo strany BBC však Google zrušil zmluvu. Ďalšia vplyvná firma – Amazon, však k takému kroku zatiaľ nepristúpila.

Portál nemá nič spoločné so spoločnosťami Forbes a Business Insider. Experti tvrdia, že na internete existuje 350 miliónov registrovaných názvov domén a nie je možné zistiť, koľko z nich tvoria falošné spravodajské stránky, pričom aj tie zarábajú na reklamách.

Menovanú webstránku vytvorila firma sídliaca v pakistanskom meste Karáči. Jej predstaviteľ pre BBC uviedol, že ju vytvoril s cieľom „nájsť spôsoby, ako zvýšiť optimalizáciu vyhľadávacích nástrojov“. Expert na digitálnu reklamu Augustine Fou z New Yorku povedal, že „na vytvorenie takejto stránky nemusí byť človek zručným hekerom“.

Webstránky často nemajú slúžiť ľuďom. Patrí medzi ne aj laredotribune.com, ktorá má na prvý pohľad publikovať správy pre malé mesto na juhu Texasu. Nepíše k nim však dátumy zverejnenia a neponúka ani kontakt na redakciu.

Načítava sa však veľmi pomaly, keďže sa na nej nachádza množstvo reklám. Podľa analytickej firmy SimilarWeb za uplynulé tri mesiace mala stránka 3,7 milióna zhliadnutí. Čo nie je zlé vzhľadom na to, že mesto má 260-tisíc obyvateľov. Ako dodali, na dosiahnutie takéhoto čísla používajú roboty.

Vlad Shevtsov, zástupca firmy Social Puncher, ktorá už odhalila množstvo falošných spravodajských serverov, uviedol, že každá takáto stránka si mesačne zarobí približne stotisíc dolárov (v prepočte zhruba 91-tisíc eur).

Google vyhlásil, že Laredo Tribune neporušil žiadne pravidlá týkajúce sa reklamy a preto „anonymný majiteľ stránky dostane na budúci mesiac ďalší šek na peniaze“. Shevtsov povedal, že „reklamný priemysel a Google stále ignorujú zjavné dôkazy a platia podvodníkom“. Zástupcovia Googlu tvrdia, že aktívne bojujú proti falošnej reklame.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú