Facebook začne od mája zverejňovať spravodajský obsah od partnerských nemeckých médií. Informovala o tom agentúra DPA.

„V nasledujúcich troch rokoch investujeme do mediálneho priemyslu na celom svete približne miliardu dolárov,“ povedal na pondelkovej on-line tlačovej konferencii riaditeľ oddelenia Facebooku pre partnerstvo s médiami v Európe Jesper Doub. Súčasťou týchto snáh bude aj spustenie projektu Facebook News v Nemecku.

Na základe partnerských dohôd budú jednotlivé médiá odmeňované aj za prelinkovaný obsah, ktorý nebude tvorený výhradne pre Facebook. „Je dôležité, že samotný obsah neskončí na Facebooku, ale že k nemu pridáme aj odkazy na ponuky od jednotlivých vydavateľov,“ zdôraznil Doub.

Zdôraznil, že má ísť o dlhodobý projekt, pričom môže potrvať aj niekoľko rokov, kým sa dostane na požadovanú úroveň. Na tento formát spolupráce zatiaľ spomedzi nemeckých médií prisľúbili spravodajský magazín Der Spiegel, Funke Media Group a hamburský vydavateľský dom Gruner + Jahr, ktorý patrí do skupiny Bertelsmann. Facebook News už rok funguje v Spojených štátoch a nedávno bol zavedený aj v Británii.

Ďalšie články:

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú