Facebook a Twitter sa ocitli pod paľbou kritiky. Na ich sieťach sa voľne predávajú kradnuté dáta

Veľké mediálne spoločnosti nedostatočne bojujú proti podvodníkom, ktorí predávajú osobné údaje ľudí prostredníctvom ich platforiem. Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spotrebiteľská organizácia Which?.

Tá našla 50 profilov, stránok a skupín na Facebooku, Twitteri a Instagrame, ktoré ponúkali ukradnuté dáta z kreditných kariet a účtov na Netflixe či donáškovej službe Uber Eats. Väčšina tohto obsahu navyše ostala aj po upozornení naďalej na platformách. Facebook a Twitter sa však bránia, že takéto aktivity nebudú tolerovať a odstraňujú ich. „Je udivujúce, že sociálne médiá umožňujú kriminálnikom takto jednoducho predávať osobné a finančné informácie, najmä preto, že podvody sú takým rozšíreným trestným činom, ktorý môže mať zničujúce dôsledky,“ upozornila Jenny Rossová z organizácie Which?.

Pixabay

Zároveň Facebook a Twitter vyzvala, aby prijali ráznejšie kroky, ktorými by zabránili zneužívaniu svojich stránok podvodníkmi. Spoločnosti sa však bránia a tvrdia, že v tomto smere nezaháľajú. „Naďalej investujeme do ľudí a technológií a odstraňujeme podvodný obsah a vyzývame ľudí, aby nám akýkoľvek podozrivý obsah hlásili, aby sme mohli konať,“ uviedla v stanovisku spoločnosť Facebook, ktorá vlastní aj službu Instagram.

Zdroj: SITA

Pošli nám TIP na článok