Startup Odyssey prichádza s novým AI nástrojom. Explorer dokáže transformovať text alebo obrázok do podoby fotorealistického 3D sveta. Tento prelomový nástroj je určený pre kreatívny priemysel a umožňuje generovať interaktívne scény s vysokou úrovňou detailov a vernosti.

Explorer, podobne ako nástroje od spoločností DeepMind, World Labs či Decart, dokáže vytvárať scény podľa popisu. Na rozdiel od konkurencie však Odyssey tvrdí, že Explorer sa zameriava najmä na fotorealistickosť, čo dosahuje špecifickým tréningom AI modelu. Nástroj čerpá z databázy záberov reálnych krajín, ktoré spoločnosť nasnímala pomocou svojho vlastného 360-stupňového kamerového systému. O téme informoval portál TechCrunch.

Spojenie umelej inteligencie s kreatívnymi nástrojmi

Jednou z najväčších predností Exploreru je jeho kompatibilita s populárnymi kreatívnymi nástrojmi, ako sú Unreal Engine, Blender či Adobe After Effects. Používateľ môže generovaný 3D svet naďalej manuálne upravovať. Explorer pri generovaní scén využíva metódu známu ako gaussian splats, osvedčenú technológiu objemového renderovania, ktorá umožňuje realistickú rekonštrukciu.

Odyssey na svojom blogu uviedol, že aj keď sú len na začiatku, vidia jeho potenciál vo filmovej tvorbe, hernom priemysle a nových formách zábavy. Startup okrem toho naznačil, že v budúcnosti plánuje rozvíjať aj technológie umožňujúce generovanie pohybu v 3D svetoch.

Generovanie scén trvá v súčasnosti v priemere 10 minút, výsledná kvalita scén je občas nižšia a môže obsahovať vizuálne artefakty, ktoré narúšajú realistický dojem. Napriek tomu sa Odyssey snaží zlepšiť výkonnosť a už teraz ponúka nástroj profesionálnym štúdiám, ako je Garden Studios vo Veľkej Británii, ale aj nezávislým umelcom, ktorí môžu požiadať o prístup cez firemný blog.

umelá inteligencia
Pixabay

Potenciál AI vs. obavy kreatívneho priemyslu

Explorer prichádza do odvetvia, ktoré má k nástrojom poháňaným AI zmiešané pocity. Hoci nástroje ako Explorer môžu kreatívcom pomôcť ušetriť čas a rozšíriť ich možnosti, rastie aj obava, že takáto automatizácia bude narúšať pracovné miesta.

Herné štúdiá ako Activision Blizzard začali využívať AI na zvýšenie produktivity, čo zároveň viedlo k znižovaniu stavu zamestnancov. Štúdia Animation Guild odhaduje, že do roku 2026 môže byť v dôsledku AI ohrozených viac ako 100 000 pracovných miest v USA v oblasti filmového, televízneho a animovaného priemyslu.

Startup Odyssey však tvrdí, že jeho nástroj je navrhnutý na spoluprácu, nie na nahradenie kreatívnych profesionálov. V stredu tiež oznámil, že sa k jeho vedeniu pridáva Ed Catmull, spoluzakladateľ Pixaru a bývalý prezident Disney Animation Studios.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP