Európske automobilky, ktoré sa začali zotavovať z „pandemických prepadov“, čelia novému tlaku: nedostatku polovodičov, jedného z kľúčových komponentov.
Počas krízy, ktorú spôsobila pandémia nového koronavírusu, „museli výrobcovia čipov reorganizovať svoje kapacity a nájsť nových zákazníkov, čo sa podarilo“, uviedol Wolfgang Weber, výkonný riaditeľ ZVEI, združenia z nemeckého elektrotechnického priemyslu.
To viedlo k zvýšeniu objednávok od výrobcov zábavných zariadení, ako sú televízory, hi-fi a herné konzoly, a tiež v odvetviach biotechnológií a výpočtovej techniky. Automobilový priemysel sa však odrazil od dna rýchlejšie, ako sa očakávalo, čo znamená väčší dopyt po čipoch používaných v čoraz sofistikovanejších elektronických súčiastkach vozidiel.
„Výrobcovia čipov však potrebujú niekoľko mesiacov na to, aby opäť zmenili svoju výrobu a dokázali znova uspokojiť dopyt. Bohužiaľ, sa to nedá urobiť rýchlejšie. Výrobcovia automobilov by to mali pochopiť a v budúcnosti to brať do úvahy,“ vysvetlil Weber.
Nemecké združenie automobilového priemyslu (VDA) uviedlo, že „intenzívne pracuje na zabezpečení dodávok polovodičov“, a to aj v spolupráci s nemeckou vládou. Nedostatok komponentov už viedol k zrušeniu zmien a zníženiu výroby v automobilkách Volkswagen, Audi a Daimler, ktoré znova zaradili viac zamestnancov do štátnej schémy ochrany pracovných miest, kurzarbeit.
Nemeckí odborníci poukázali aj na sekundárny efekt, a to zníženej produkcie niektorých komponentov v Číne. Podľa Nemeckej agentúry pre minerálne zdroje (DERA) bolo v tejto krajine nedávno zatvorených dvadsať závodov na silikón. Jedným z dôvodov je údajné dlhšie sucho v určitých regiónoch, čo malo za následok pokles výkonu vodných elektrární.
„A je potrebné vyrovnať straty z výroby súvisiace s koronavírusom,“ uviedol šéf DERA Peter Buchholz. Nemyslí si však, že problémy s dodávkami budú dlhodobé. Medzitým združenie ZVEI vyzvalo európskych výrobcov čipov, aby posilnili svoje výrobné kapacity s cieľom zabezpečiť „technologickú suverenitu“.
Zdroj: TASR
Teraz čítajú

Koniec spaľovákov. Ďalšia známa automobilka Slovákov ohlásila dátum, odkedy vyrobí už len elektromobily

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovensko má nového kráľa vakcín v Google. Sputnik V raketovo vystrelil o 450 %, ľudia majú záujem už aj o očkovanie

Nové Need for Speed sa odkladá. Prednosť v EA dostala iná hra

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Respirátorové šialenstvo na Slovensku. Predaje v e-shopoch rastú o stovky percent, máme detailné štatistiky

Legendárni Priatelia prichádzajú na HBO GO. Rovno aj so slovenským dabingom
Články, ktoré hýbu svetom

ROZHOVOR ROZHOVOR: Za deň som prešiel vyše 1000 km po Slovensku, s malým elektromobilom odídem aj do Chorvátska

Slovenskí astronómovia pomáhajú spresniť dráhu nebezpečnej planétky, ktorá vraj mohla zasiahnuť aj Zem. Ako to s ňou teraz vyzerá?

Majitelia tatranskej reštaurácie s 23-ročnou históriou: Zadlžujeme sa a pomoc od štátu je pomalá, je to likvidačné

Zaočkovaný Bill Gates prezradil, kedy budú môcť ľudia prestať nosiť rúška aj v spoločnosti
