Približne 67 % občanov Európskej únie (EÚ) od 16 do 74 rokov vlani nakupovalo alebo objednávalo tovar a služby cez internet. Informoval o tom v pondelok štatistický úrad Európskej únie Eurostat.

Najvýraznejší podiel v tomto smere dosiahli obyvatelia troch holandských regiónov Drenthe, Utrecht a Zéland – až 93 percent.

Všeobecne však existovala veľmi vysoká tendencia používať elektronický obchod vo všetkých holandských regiónoch s výnimkou Limburska, v celom Dánsku, vo všetkých regiónoch okrem dvoch vo Švédsku, vo dvoch z troch írskych regiónov a na francúzskom ostrove Korzika. Naopak, najnižší podiel ľudí používajúcich internet na nákup tovaru alebo služieb mali v roku 2021 bulharské regióny Jugoiztočen a Severen Centralen – iba 26, resp. 27 percent.

Internetbanking používame menej

Elektronické bankovníctvo používalo vlani v EÚ približne 58 % obyvateľov, najviac ľudia v Dánsku, Fínsku a v ôsmich z 12 regiónov v Holandsku. Vôbec najvyšší podiel internetového bankovníctva (96 %) zaznamenali v regióne fínskej metropoly Helsinki. Menej ako štvrtina populácie používala elektronické bankovníctvo v celom Bulharsku a vo všetkých regiónoch Rumunska s výnimkou oblasti okolo hlavného mesta Bukurešť a juhozápadu krajiny. Platilo to i v prípade centrálnej časti Grécka.

Jednou z najbežnejších aktivít na internete bola účasť na sociálnych sieťach, napríklad pomocou Facebooku, Instagramu, TikToku alebo Twitteru. V roku 2021 sa takmer tri pätiny (57 %) obyvateľov EÚ zapojili do sociálnych sietí.

Až 21 regiónov, v ktorých sociálne siete navštevovalo menej ako 45 % ľudí, sa nachádzalo výlučne v Nemecku a vo Francúzsku. Niektoré z nich boli charakterizované ako prevažne vidiecke alebo odľahlejšie regióny. Používanie sociálnych sietí bolo obzvlášť nízke vo východonemeckých regiónoch Durínsko, Brandenbursko, Meklenbursko-Predpomoransko a Sasko-Anhaltsko, kde každá z nich mala podiel v rozmedzí 34 až 37 %, a v najvzdialenejších francúzskych regiónoch Réunion (35 %) a Guadeloupe (36 %).

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú