Falošné politické správy zdieľané na sociálnej sieti Facebook sú pred nadchádzajúcimi americkými prezidentskými voľbami v roku 2020 na vzostupe. Tvrdí to nezisková organizácia Avaaz, ktorá monitoruje šírenie dezinformácií. Aj napriek opatreniam, ktoré Facebook zaviedol pred voľbami v roku 2016, sa stále šíria virálne dezinformácie, oznámila v stredu skupina.
Výskumníci sledovali sto najčastejšie zdieľaných falošných správ v období od 1. januára do 1. októbra 2019. Všetky správy, ktoré sledovali, faktograficky overili a odhalili partneri Facebooku pri overovaní informácií vrátane tlačovej agentúry The Associated Press.
Skupina zistila, že dokopy boli falošné správy zverejnené viac ako 2,3 miliónkrát. Podľa odhadov mali 158,9 milióna zhliadnutí a 8,9 miliónov lajkov, komentárov a zdieľaní. Falošné správy sa zameriavali na obe veľké politické strany, podľa Avaazu však väčšina z nich bola proti demokratom a liberálom. Väčšina zdrojov falošných správ boli individuálni používatelia alebo neoficiálne politické stránky.
Avaaz vo svojej správe uvádza, že medzi falošnými správami, ktoré sa šírili aj napriek odhaleniu, boli napríklad tvrdenia, že starý otec prezidenta Donalda Trumpa bol údajne kupliar a daňový podvodník a že jeho otec bol členom Ku Klux Klanu. Táto správa mala podľa odhadov 29 miliónov zhliadnutí.
Ďalšou falošnou správou bolo napríklad to, že demokratická kongresmanka Ilhan Omar navštevovala výcvikový tábor al-Kájdy, čo podľa odhadov zaznamenalo 770-tisíc videní. Zistenia Avaazu sú podľa organizácie „vrcholom ľadovca dezinformácií“ pred voľbami v roku 2020.
Teraz čítajú

AKTUALIZOVANÉ Máme prvé video z letu helikoptéry na Marse, NASA prepísala históriu

Ľudské bunky rástli v opičích embryách a ľudsko-opičia chiméra žila rekordný počet dní, vedci varujú pred etickým problémom

Z e-shopov späť do obchodov. Predajcovia elektroniky po mesiacoch otvárajú, takéto sú podmienky

Dogecoin je minulosť. Teraz už môžeš investovať aj do kryptomeny so známym Pokémonom

ZAUJÍMAVÉ Slovensko čelilo masívnemu hackerskému útoku na firmy a inštitúcie. Čo sa vlastne stalo?
Články, ktoré hýbu svetom

Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí

Slovenská firma lákala na „najúžasnejšiu televíziu na trhu“. Reklamou klamala a zavádzala zákazníkov

Autopilot Tesly opäť zabíjal. V aute, ktoré nikto nešoféroval, zahynuli dvaja ľudia

Za donutmi od východniarov sa idú Slováci zblázniť, cestujú za nimi aj zo Žiliny
