
Nemecko v utorok spustilo svoju aplikáciu určenú na boj proti šíreniu koronavírusu. Aplikácia využíva, ako je to aj v mnohých iných európskych krajinách, Bluetooth. Pozoruje okolie používateľa a zaznamenáva iné smartfóny s nainštalovanou aplikáciou a čas trvania kontaktu.
Ak používateľ aplikácie bude mať pozitívny test na koronavírus, ostatní používatelia aplikácie, ktorí boli v blízkom kontakte s infikovanou osobou minimálne 15 minút, dostanú správu, že im hrozí riziko nakazenia. Nemecká vláda ubezpečila, že všetci používatelia budú mať plnú kontrolu nad svojimi dátami. Aplikáciu si pritom ľudia nemusia sťahovať, rozhodnutie je na nich.
Takisto je ich slobodným rozhodnutím, či budú chcieť potvrdiť svoje výsledky testu a spustiť tak proces informovania kontaktov, ktorým hrozí infikovanie. Hovorca ministerstva vnútra vyhlásil, že národná agentúra dozerajúca na digitálnu bezpečnosť odsúhlasila používanie aplikácie aj pre členov vlády.
Vývoj aplikácie z dielne Deutsche Telekom a softvérovej firmy SAP krajinu stál 20 miliónov eur, pričom mesačné náklady na jej prevádzku odhadujú na 2,5 milióna až 3,5 milióna eur. Prieskum, ktorý tento mesiac zverejnila nemecká televízia ARD, potvrdil, že 42 % Nemcov chce používať aplikáciu a 39 % tvrdilo opak.
Zdroj: SITA
Teraz čítajú

Pozerali sme sa zlým smerom. Planéta Deväť sa nachádza úplne niekde inde

ZAUJÍMAVÉ Prešli sme prvé kilometre s prelomovým Enyaqom iV. Zo Škody za vyše 60 000 € sme extrémne nadšení

ZAUJÍMAVÉ UFO je najzáhadnejší fenomén súčasnosti: Čo tají vláda USA, ktoré historky boli pravdivé a ktoré len klamstvo?

AKTUALIZOVANÉ Helikoptéra na Marse je opravená, poznáme aj nový dátum prvého letu

Spotify posiela na trh svoj prvý hardvérový produkt. Zatiaľ ho dostanú ľudia zadarmo
Články, ktoré hýbu svetom

911-ka padne z trónu. Porsche Taycan smeruje na vrchol rebríčka predajov automobilky

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Absurdnosť a scény popierajúce zákony fyziky. Toto je 10 najhlúpejších momentov filmovej série Rýchlo a zbesilo

PRIESKUM: Koronakrízu pocítilo až 89 % malých a stredých firiem. Časť z nich musela úplne zavrieť

Inšpiratívna Slovenka popri materskej rozbehla úspešný biznis, dnes značka Simply Grey expanduje do USA či Austrálie
