Aktualizované o 14:00 – V správe o rokovaní o novej emisnej norme Euro 7 sa zatiaľ nenachádzajú parametre, ktoré táto norma prinesie a ktoré budú musieť nové automobily spĺňať. O konkrétnych požiadavkách novej normy budeme informovať v samostatnej správe.
Pôvodný článok:
Rada EÚ pre konkurencieschopnosť v pondelok v Bruseli prijala svoju pozíciu k nariadeniu známemu ako Euro 7 o typovom schvaľovaní motorových vozidiel a motorov, systémov, komponentov a samostatných technických jednotiek určených pre tieto vozidlá, pokiaľ ide o ich emisie a životnosť batérií.
Cieľom nového nariadenia, ktoré sa prvýkrát vzťahuje na osobné automobily, dodávky a ťažké nákladné vozidlá v jednom právnom akte, je stanoviť primeranejšie pravidlá pre emisie vozidiel a znižovať škodlivé emisie z cestnej dopravy znečisťujúce ovzdušie.
Španielsky minister priemyslu, obchodu a cestovného ruchu Héctor Gómez Hernández, v mene predsedníckej krajiny v Rade EÚ pripomenul, že Európa je na celom svete známa výrobou automobilov s nízkymi emisiami a najvyššou kvalitou.
„Chceme aj naďalej prispievať k zlepšovaniu kvality ovzdušia. Naším zámerom je zostať lídrom v oblasti mobility budúcnosti a prijať realistické úrovne emisií pre vozidlá budúceho desaťročia a zároveň pomôcť nášmu priemyslu urobiť definitívny skok smerom k čistým automobilom v roku 2035,“ uviedol Hernández. Spresnil, že španielske predsedníctvo zohľadnilo rôzne požiadavky členských štátov a vyjadril presvedčenie, že prijatím spoločnej pozície sa dosiahla široká podpora, rovnováha investičných nákladov výrobných značiek a aj zlepšenie environmentálnych výhod.
Všeobecne sa zachovávajú existujúce emisné limity a skúšobné podmienky pre ľahké úžitkové vozidlá. V prípade ťažkých nákladných vozidiel sa emisné limity znižujú a podmienky testovania sa mierne upravujú.
Euro 7 stanovuje limity pre emisie, ktoré nie sú výfukovými plynmi, ako sú častice z bŕzd a pneumatík. Zahŕňa aj minimálne výkonnostné požiadavky na životnosť batérií v elektromobiloch a zavádza prísnejšie požiadavky na životnosť vozidiel. V nariadení sa tiež stanovuje používanie moderných technológií a nástrojov na monitorovanie emisií.
Rada EÚ navrhla pragmatické zmeny v pôvodnom návrhu Európskej komisie, pričom v nich zohľadňuje aj environmentálne a zdravotné ciele. Zachovávajú sa existujúce skúšobné podmienky a emisné limity (stanovené v norme Euro 6) pre vozidlá kategórie M1 a N1 (osobné automobily a dodávky). V prípade vozidiel kategórie M2 a M3 (autobusy a autokary) a vozidiel kategórie N2 a N3 (ťažké úžitkové vozidlá) sú emisné limity nižšie a skúšobné podmienky mierne upravené v porovnaní s normou Euro 6.
Návrh Rady EÚ posilňuje zosúladenie limitov emisií brzdových častíc a limitov miery oderu pneumatík s medzinárodnými normami prijatými Hospodárskou komisiou OSN pre Európu, zohľadňuje nový cieľ nulových emisií CO2 pre mestské autobusy do roku 2030 a stanovuje jasné lehoty na prijatie vykonávacích právnych aktov s cieľom poskytnúť hospodárskym subjektom jasnosť a právnu istotu
Zhoda na rokovacej pozícii Rady EÚ poskytuje mandát predsedníckej krajine na rokovania s Európskym parlamentom, ktoré sa začnú hneď po tom, ako aj europarlament prijme svoju pozíciu k norme Euro 7.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vysnívaný film Marvelu sa odkladá. Príde ale náhrada, ktorá mnohých poteší
Fanúšikovia ostali v šoku. Nový film Christophera Nolana bude unikát, nič podobné ešte nenatočil
Toľko sľubov pre nič. Tesla všetkých zavádzala, Cybetruck je sklamaním a bude ešte drahší
Bude až 5000-krát výkonnejší. USA stavajú laserový reaktor, ktorý môže vyriešiť najväčšiu krízu ľudstva
Bol výstrelkom, ktorý prežil len 5 rokov. Audi premenilo zabudnutý model na elektromobil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom nepôjde Markíza ani TV JOJ. Veľký operátor chystá kľúčovú zmenu, takto ich pustíš
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Budeš sa báť na každom kroku. Hororová legenda sa po 20 rokoch vrátila a je lepšia než kedykoľvek predtým
- Spaľovákom zvoní umieračik. Tento nový elektromobil stojí rovnako, ako spaľovák
-
- Slovákom nepôjde Markíza ani TV JOJ. Veľký operátor chystá kľúčovú zmenu, takto ich pustíš
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Budeš sa báť na každom kroku. Hororová legenda sa po 20 rokoch vrátila a je lepšia než kedykoľvek predtým
- Spaľovákom zvoní umieračik. Tento nový elektromobil stojí rovnako, ako spaľovák
-
- Slovákom nepôjde Markíza ani TV JOJ. Veľký operátor chystá kľúčovú zmenu, takto ich pustíš
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Má dojazd 1 600 km a ušetrí ti 5 000 eur. Kia stvorila beštiu s elektromotorom za výbornú cenu
- Ušetrí 37 500 litrov nafty. Liebherr testuje prvý nakladač s nevšedným pohonom budúcnosti
- Spaľovákom zvoní umieračik. Tento nový elektromobil stojí rovnako, ako spaľovák
Na severe Slovenska vyrastie nová montážna hala. Miliónová investícia otvára dvere do sveta
Autonómne vozidlá sú v blízkej budúcnosti. Stále však majú pár nedostatkov
Počet výskumníkov vzrástol. Slovensko stále zaostáva
Svetlo v noci môže zabíjať. Predlžiť život si môžeš týmito návykmi
Automobilka GM zaznamenala pokles. Tržby jej však stúpli
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené